Marketing toepassen met narrowcasting

7 november 2017 13:41

Marketing toepassen met narrowcasting

Marketing is ideaal toe te passen met narrowcasting. Het juiste ontwerp met een goede strategie zorgt ervoor dat uw dit op de juiste manier toepast bij de door u bepaalde doelgroep.

De afgelopen jaren is narrowcasting enorm gegroeid en wordt het steeds vaker toegepast op plekken waarvan we het niet eens doorhebben. Deze effectieve manier van reclame maken is door heel veel bedrijven opgepakt en op meerdere manieren wordt het toegepast. Zo kan het gebruikt worden voor externe communicatie, maar ook intern. Bent u benieuwd wat narrowcasting is en hoe u dit kunt toepassen? Bekijkt u dan eens de mogelijkheden die het biedt. Om u alvast te informeren over dit onderwerp schreven we dit artikel voor u.

Wat is narrowcasting?

Door middel van narrowcasting kan er via een digitale manier worden gecommuniceerd met een bepaalde doelgroep. In tegenstelling tot broadcasting, waarbij groot publiek moet worden bereikt, is dit gemaakt om een kleine en specifieke doelgroep te bereiken. Tegenwoordig zie je op steeds meer plekken dat deze manier gebruikt wordt. Het wordt bijvoorbeeld gebruikt voor:

  • Interne/externe bedrijfscommunicatie
  • Digitale menuborden
  • Reclamemedia in wachtruimtes
  • Billboards

Als een bedrijf gebruikt maakt van narrowcasting wordt er een duidelijk boodschap overgedragen voor het desbetreffende publiek. Bijvoorbeeld een digitaal menubord in een restaurant, of het tandpasta filmpje wat u te zien krijgt in de wachtkamer tv van de tandarts. Zonder dat we het doorhebben krijgen we talloze informatie binnen via deze weg. We zien het ook steeds vaker omdat het gebruik hiervan een stuk makkelijker is geworden in de afgelopen tijd. Met een bepaalde software kan de gebruiker van het bericht gemakkelijk en snel een boodschap maken of aanpassen. De hardware van narrowcasting zijn vaak beeldschermen in vorm van een tv.

De voordelen

Narrowcasting kent veel voordelen. Ten eerste is het makkelijk toe te passen en heeft het een positief effect. Doordat je het bericht volledig kunt richten op een specifieke doelgroep kun je het bericht wat er op de hardware verschijnt precies maken zoals u dat wilt. Wanneer u bijvoorbeeld narrowcasting gebruikt in uw bedrijf kunt u heel gemakkelijk de huisstijl van het bedrijf terug laten komen in het digitale bericht. Daarnaast bespaart u tijd en geld. Het is namelijk uit te zenden wanneer u dat wilt en ook weer uit te zetten op momenten dat het niet nodig is.

Software

De hardware van narrowcasting wordt door middel van software bestuurd. De software staat in verbinding met het beeldscherm waarop de beheerder gemakkelijk zijn berichten kan toevoegen de hij/zij wilt publiceren aan zijn doelgroep. Daarnaast kan er gekozen hoe vaak een bericht wordt getoond en hoelang. Met de geavanceerde software die er tegenwoordig is, is het gebruik ervan gemakkelijk geworden voor de beheerder ervan. Verder is de hardware van narrowcasting ook ruim verbreedt en zijn er meerdere merken die schermen leveren waar het op mogelijk is. Bent u benieuwd wat het voor uw bedrijf kan betekenen en hoe u dit kan toepassen? Verdiept u zich dan eens in de mogelijkheden die narrowcasting u biedt!

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.