Stand van zaken essentieel voor ondernemers

5 december 2016 13:59

Stand van zaken essentieel voor ondernemers

stand_van_zaken_opt-aangepast-nieuwsbriefVoor ondernemers is het van groot belang dat zij beschikken over de meest actuele gegevens van hun bedrijf. Een sparringpartner kan hen helpen de juiste keuzes te maken bij strategische beslissingen. De Stand van Zaken uit Noordwijk speelt daarop in met ruime ervaring en deskundigheid.

De Stand van Zaken bestaat al sinds 1973 en werkte tot 1 mei 2013 onder de naam Vacature bv te Rijnsburg. Directeur Leo Sluijs: “Aanvankelijk hadden wij vooral klanten in de bloemensector, tegenwoordig adviseren wij zo’n 200 bedrijven van de meest uiteenlopende aard in de regio. Onze werkzaamheden focussen zich op accountancy, belastingen en financiën, alsmede de salarisadministratie.”

Hij benadrukt dat De Stand van Zaken met vaste all-in tarieven werkt en dus niet op basis van een uurtarief. “Hierdoor weten onze klanten precies waar zij aan toe zijn en hoeveel zij kwijt zijn aan de dienstverlening die wij bieden. De spreekwoordelijke ‘meter’ gaat niet direct lopen als men contact met ons opneemt.
Geen extra kosten dus wanneer je een vraag stelt en bovendien snel antwoord. Snelheid, goede bereikbaarheid en proactief meedenken zijn de sleutelwoorden van ons succes. Onze medewerkers hebben jarenlange ervaring in de accountancy- en belastingadviespraktijk.”

Kostenbesparing

Fiscaal-jurist Ronald Padding: “Door onze persoonlijke benadering kennen wij de bedrijven en de mensen er achter erg goed. Hoe meer je van je klant weet, hoe beter je advies kan geven. Door laagdrempeligheid en een heldere communicatie onderscheiden wij ons ook van andere kantoren. Onze werkwijze, kwaliteit en scherpe tarieven kunnen trouwens een behoorlijke kostenbesparing opleveren ten opzichte van andere (accountants) kantoren.” Hij benadrukt dat de markt veranderd is. “Het gaat tegenwoordig niet meer alleen om een jaarrekening, maar om het inspelen op de markt en het kijken naar de toekomst samen met de ondernemer. Er is de afgelopen jaren dan ook een verschuiving ontstaan van het verwerken van administraties naar bedrijfseconomische advisering. De verwerking kan nu steeds efficiënter worden gedaan door automatisering. De ontwikkelingen op dit gebied volgen wij uiteraard op de voet.” Leo Sluijs voegt eraan toe dat het kantoor per 1 januari overgaat op een ander boekhoudprogramma. “Onze klanten kunnen hun volledige administratie digitaal aanleveren. Groot voordeel hierdoor is dat de administratie “uptodate” is, waardoor de output, zoals periodieke cijfers snel voorhanden is. Deze zijn door de klant eenvoudig te raadplegen via smartphone, pc of tablet. Door lidmaatschap bij het Register Belastingadviseurs en ons netwerk van specialisten op onder andere het gebied van arbeidsrecht, pensioenen en belasting kunnen wij onze klanten bij elk vraagstuk adviseren. Denk daarbij bijvoorbeeld aan juridische problemen, echtscheiding en overnames. Bij ons kan men trouwens ook terecht voor een second opinion!”

Sponsoring

Ook maatschappelijke betrokkenheid staat hoog in het vaandel van De Stand van Zaken. “Zo zijn wij trotse sponsor van KS Just Cycle Team, de voetbalclub FC Boshuizen en van de Stichting Castellum Pop in Valkenburg ZH en Pro Pop in Leiden”, aldus Leo Sluijs.

Hij besluit met de opmerking dat een goede bedrijfsvoering essentieel is voor iedere onderneming, ongeacht de soort of grootte van de onderneming. “Een goede financiële planning onderbouwd met een strategisch plan, daarbij is een sparringpartner, coach en klankbord onontbeerlijk. Ondernemen doe je samen!”

De Stand van Zaken

www.destandvanzaken.nl

Tekst: Ed Lamme / Fotografie: Ruud Voest

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.