Regisseur voor bijzondere transporten op het water

12 november 2019 14:02

Regisseur voor bijzondere transporten op het water

Dutch Marine BV is vaak regisseur tussen partijen voor bijzondere sleep- en bergingsprojecten op het water. ,,Het verzorgen van bijzondere transporten op zee is heel wat anders dan de dagelijkse werkzaamheden van de klant. Wij brengen de beste partners voor een specifiek transport bij elkaar en coördineren de hele expeditie, inclusief het verkrijgen van de vereiste vergunningen van de autoriteiten”, aldus maritieme ondernemer Paul Verschure.

Zijn bedrijf is specialist in het prepareren en verzorgen van sleeptransporten, het begeleiden van reparaties van schepen, het laten bouwen van duwbakken en het uitvoeren van bergingsoperaties. Zo voerde Dutch Marine BV bijvoorbeeld voor een Noorse klant een bergingsoperatie uit aan de Engelse Oostkust, waarbij een zevental enorme (drijvende) kunststof pijpleidingen was aangevaren door een containerschip. De leidingen waren gebroken en bij slecht weer aan de Engelse kust aangespoeld. Een leiding met een lengte van 485 meter lag over een aantal strekdammen heen, is ter plaatse in twee stukken gezaagd en vervolgens weggesleept. Dankzij meerdere duikteams, duikvaartuigen, werkschepen, sleepboten en de medewerking van de Engelse autoriteiten kon Dutch Marine de leidingen veilig in de haven krijgen. Twee leidingen waren nog in een redelijke conditie en zijn na het vernieuwen van de sleepverbindingen veilig teruggesleept naar de fabriek in Noorwegen. De overige leidingen zijn, in samenwerking met Van Oord, in meer dan 200 stukken gezaagd en per coaster afgevoerd.

Een bijzonder project was ook de sleep van een drijvend droogdok uit Göteborg. Dutch Marine maakte in opdracht van een internationaal scheepsbouw- en reparatiebedrijf het drijvend droogdok met een lengte van 260 meter sleepklaar. Het dok is onder begeleiding van Dutch Marine uiteindelijk gesleept vanuit Zweden naar Vlissingen. Alle werkzaamheden met betrekking tot het zeewaardig maken van het drijvende dok werden met gebruikmaking van het netwerk van de klant in amper twee maanden tijd uitgevoerd.

Als adviseur van Rijkswaterstaat was Paul Verschure onder andere ook nauw betrokken bij de bergingsoperaties van de autocarrier Baltic Ace en het uit de 15e eeuw daterende gaaf bewaarde koggeschip De IJsselkogge.

www.dutchmarinebv.com

 

 

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.