Het nut van reclame

29 juni 2017 14:09

Het nut van reclame

afbeeldingen/foto_7_bij_kadertekst_opt.pngHet nut van reclame schijnt bewezen te zijn. En niet alleen dat, er kan ook behoorlijk in verdiend worden. Nu komt het eerlijk gezegd heel weinig voor dat wanneer ik een reclame zie ik dan direct denk: “dát ga ik nu ook eens proberen.” Althans ik denk dat het weinig voor komt….. Ooit heb ik wel eens een aflevering gezien van de serie Mad Men dat handelt over een aantal flitsende reclame jongens uit de jaren zestig. Zeer vermakelijk, maar ook zeer vrouwonvriendelijk, en het geeft een aardig beeld over hoe er destijds reclame gemaakt werd en hoe er over de doelgroepen werd gedacht. Tegenwoordig erger ik me aan die ellenlange reclameblokken wanneer je net lekker in een film zit en probeer dan zoveel mogelijk weg te zappen. Daar ben ik denkelijk niet de enige in. Wat nog irritanter is, is dat ik tijdens zo’n reclameblok soms met plaatsvervangende schaamte op de bank zit. Sommige reclames zijn gewoon te gênant om naar te kijken. Dan doel ik niet op het product waarvoor de reclame wordt gemaakt, want daarin zijn we wel wat gewend ondertussen, maar naar de manier waarop het product wordt aangeprezen. Op nummer een staat momenteel voor mij de reclame van een heel bekend chips merk. Waarschijnlijk heeft dit merk een aanzienlijk reclamebudget, maar wat een domme reclame. Als je nu toch zoveel te besteden hebt, dan kun je wel wat beters bedenken dacht ik. Of zouden ze het expres doen? Want hij blijft wel bij me hangen. Truc gelukt dus??

Monica Musen

Gerechtsdeurwaarderskantoor Vermeer Schutte & Musen B.V.

M.Musen@vermeerschuttemusen.nl

www.vermeerschuttemusen.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.