SEO, uw bedrijf verdient de beste plek

7 februari 2019 12:00

SEO, uw bedrijf verdient de beste plek

Als potentiële klanten op zoek zijn naar uw diensten of producten, hoeveel moeite moeten ze dan doen om u te vinden? We verklappen alvast dat de gemiddelde consument kiest voor gemak en snelheid bij het zoeken naar de juiste aanbieder. Investeren in een gelikte website is geen garantie om uiteindelijk ‘geliked’ te worden. Een online marketingcampagne zonder SEO is als een concertposter zonder bandnaam of een flyeractie met een confettikanon. Niet heel effectief dus.

Algoritmen maken de dienst uit

SEO is een Engels begrip dat staat voor search engine optimization, oftewel: zoekmachineoptimalisatie. Google, en de meeste andere zoekmachines, hebben een ingewikkeld algoritme dat bepaald welke resultaten ze bij een bepaalde zoekterm bovenaan zetten. Om Google als voorbeeld aan te houden, dit bedrijf neemt eerdere zoekvragen, populariteit van een bepaalde site, locatie en onderlinge links tussen sites mee in hun rangorde.

Plaats jezelf bovenaan

“De beste plek om een lijk te verstoppen is op pagina drie van google’s zoekresultaten”, is een gevleugelde uitspraak onder kenners van zoekmachines. Hiermee doelen ze op de wetenschap dat mensen zelden verder kijken dan de eerste pagina met resultaten. En bij het doorklikken worden dan ook nog eens meestal alleen de eerste zes à zeven opties serieus in overweging genomen. Staat u met uw prachtig vormgegeven website op plek tachtig in de rij, dan is de kans klein dat er naar uw site doorgeklikt zal worden. Potentiële klanten missen de kans om kennis te nemen van uw scherpe prijzen, ruime ervaring of topproducten. Jammer voor hen, én voor u.

Denk aan je basis

Investeren in de opbouw van uw website en het gebruik van SEO-technieken in uw tekst, is vele malen effectiever en uiteindelijk ook veel goedkoper dan achteraf online adverteren. De kosten, CPC (Cost Per Click) en CPA (Cost Per Acquisitie), bij online advertenties liggen hoog. De Click Through Ratio (CTR, ofwel de mate waarin bezoekers doorklikken naar een website) ligt laag.

Kies voor kennis Een goede SEO tekstschrijver koppelt de juiste zoekwoorden aan elkaar. Hij kent, en verwerkt die zoekwoorden die mensen doorgaans gebruiken wanneer ze maar een bepaald product of dienst op zoek zijn. Een bank, om maar een voorbeeld te noemen, kan zowel een zitmeubel als financiële instelling betreffen. Een koppeling met het woord vintage, of juist het woord rente, zal duidelijk maken waar het over gaat.

Kortom, met SEO haalt u het beste uit uw internetklanten.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.