5 redenen waarom e-mailmarketing onmisbaar is voor iedere organisatie

8 november 2018 09:46

5 redenen waarom e-mailmarketing onmisbaar is voor iedere organisatie

Het netwerk van een onderneming staat of valt in veel gevallen bij de juiste e-mailmarketing. Het is niet voor niets een van de meest gebruikte tools in de marketingwereld. Het gebruik van e-mailmarketing kent dan ook een aantal belangrijke doeleinden, en het zijn exact deze doeleinden die het gebruik van e-mailmarketing een echte must maken.

E-mailmarketing is zo belangrijk dat bedrijven als NewsLetter2Go zich zelfs specialiseren in dit vakgebied en software aanleveren om het creëren van nieuwsbrieven makkelijker te maken. Het is namelijk niet iets waar het traditionele reclamebureau zomaar zijn specialisatie in heeft. Het is namelijk echt een vak apart. De hulp van een professional is dan ook altijd mooi meegenomen. Maar ook zelf kun je natuurlijk ver komen. Om welke redenen e-mailmarketing onmisbaar is voor jouw organisatie, lees je hier.

  1. Contacten onderhouden

Zeker met een groot klantenbestand heb je natuurlijk niet de tijd om iedere zakenrelatie persoonlijk te spreken. Door gebruik te maken van e-mailmarketing bereik je al je contacten in een handomdraai. Op deze manier kun je ervoor zorgen dat je zakenrelaties zich gewaardeerd blijven voelen en dat ze weten dat je aan ze denkt.

  1. Informeren en nieuws verspreiden

Daarnaast is e-mailmarketing de ideale manier om je zakenrelaties (maar ook medewerkers) te informeren en up-to-date te brengen van eventueel nieuws. Misschien heb je een nieuw product aan je assortiment toegevoegd, komt er een leuke actie aan of ga je zelfs verhuizen. Middels e-mailmarketing zijn al je contacten direct op de hoogte van interessant of belangrijk nieuws uit je onderneming.

  1. Meer verkopen

Voor veel organisaties kan de juiste e-mailmarketing tot meer verkopen leiden. Stel je maar eens voor: een kledingwinkel welke maandelijks een nieuwe, ontzettend interessante kortingsactie heeft voor haar klantenbestand, haalt tijdens deze actie gegarandeerd meer verkopen binnen. Zolang je de nieuwsbrief op de juiste vormgeeft en inricht, kan het uiteindelijk tot verbeterde bedrijfsresultaten leiden.

  1. Inspireren en amuseren

Maar e-mailmarketing mag natuurlijk ook op een minder zakelijke manier gebruikt worden. Zo kun je jouw zakenrelaties regelmatig een inspirerende quote toesturen, of amuseren met leuke, grappige nieuwtjes uit je organisatie. Een zwangerschap van een collega, leuke foto’s van het team (met natuurlijk een promotionele boodschap) of een inspirerend e-book dat je zomaar ‘gratis’ weggeeft aan al jouw trouwe klanten.

  1. Giveaways

Zoals we net al kort aanduiden kan e-mailmarketing ook de ideale tool zijn om met giveaways te werken. Een gratis e-book, een gratis stappenplan om X resultaat te behalen of een leuke kortingsactie: het is maar net wat er goed bij jouw onderneming en je visie past. Let er wel op dat je een gratis product niet als dusdanig promoot wanneer je de klant vraagt om zich aan te melden voor je e-maillijst om het product te ontvangen. Dit is na de intrede van de AVG privacywet niet toegestaan, aangezien de lezer in dezen met zijn e-mailadres (gegevens) als het ware betaald.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.