De kracht van goede content voor online vindbaarheid

12 april 2021 15:58

De kracht van goede content voor online vindbaarheid

Online vindbaar zijn als kleine ondernemer is belangrijker dan ooit om nieuwe bezoekers naar je website te trekken. En om dit te worden is SEO onontkoombaar. Echter is het speelveld online erg competitief en zijn er veel grote spelers met een hoge domein autoriteit. Hoe kun je je dan het beste onderscheiden om toch beter vindbaar in Google te worden als kleine ondernemer? Wij vertellen het je!

Het belang van goede content

Content is en blijft een van de belangrijkste onderdelen van SEO. Met content bedoelen we alle tekstuele en visuele inhoud op een website. Goede content kan zorgen dat Google jouw website als relevant gaat zien voor bepaalde onderwerpen wat weer wordt beloond met een hogere positie in de SERP (search engine results page).

Google beloont goede content, omdat Google het beste antwoord wil geven op de zoekopdracht van de bezoeker. Daarom is het van belang dat Google goed begrijpt waar jouw pagina over gaat. Dit doe je dus door het toevoegen van relevante, goede content en het gebruiken van belangrijke zoekwoorden hierin.

Content is de sleutel tot online succes

Naast het feit dat Google jouw website relevanter gaat vinden door het toevoegen van goede content, zullen bezoekers ook meer worden aangespoord tot conversies. Goede content kan de bezoeker naar jouw website leiden én informeren en overtuigen tot het doen van een aankoop, een win-win situatie dus.

Goede content schrijf je zo

Content is belangrijk voor de zoekmachine, maar nog belangrijker is dat het de bezoeker kan helpen. De content moet goed te begrijpen en leesbaar zijn voor de bezoeker en moet dus niet over geoptimaliseerd over komen. Met de bezoeker als lezer in gedachten, is het daarna belangrijk het volgende te doen:

  • Het toevoegen van relevante en belangrijke zoekwoorden en hierin ook zoekwoord variatie gebruiken;
  • De content moet matchen met de zoekintentie van de bezoeker;
  • En de tekst moet informatief zijn en waarde toevoegen voor de bezoeker.

Lokale content

Maar liefst 46% van de zoekopdrachten zijn lokaal gericht binnen Google. Daarom is het handig om als kleine ondernemer hier gebruik van te maken en jezelf lokaal vindbaar te maken. Zeker omdat je binnen dit speelveld iets minder concurrentie van de grote spelers hebt.

Maar hoe zorg je ervoor dat jouw website lokaal wordt gevonden? Het is van belang voor Google om te begrijpen op welke locatie jij je richt. Dit kan je doen door zo veel mogelijk lokale informatie en details toe te voegen, denk hierbij aan contact gegevens, nabij gelegen relevante plaatsen en herkenningspunten.

Content is en blijft dus een belangrijke pijler binnen SEO. Zorg daarom altijd dat jouw content in orde is zodat Google jouw pagina relevant vindt en je beloond wordt met hoger in Google komen.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.