Het belang van personalisatie voor ondernemers

12 oktober 2018 10:20

Het belang van personalisatie voor ondernemers

Het belang van personalisatie voor ondernemers – Bijvoorbeeld met stickers

In een tijdperk waarin veel zaken digitaal plaatsvinden, is gepersonaliseerde offline communicatie nog steeds belangrijk. Potentiële klanten waarderen de traditionele marketingtools zoals stickers vanwege het blijvende karakter tegenover het vluchtige van een online uiting. Het overtuigen van een consument hangt voor een groot deel af van het vermogen om op het juiste moment en via het juiste kanaal met de juiste boodschap te komen. Personalisatie is hierbij belangrijk. Hoe kunnen promotionele stickers hier een rol in spelen?

Stickers kunnen op verschillende manieren gebruikt worden door ondernemers, bijvoorbeeld voor naamsbekendheid en om specifieke producten of diensten of juist activiteiten te communiceren. Voor een relatief kort te communiceren boodschap zijn stickers zeer effectief.

Stickers als promotietool

Stickers zijn een geweldige promotietool die makkelijk weg te geven zijn. Stickers bedrukken is eenvoudig zelf te doen met behulp van een online printer. Houd hierbij wel rekening met een aantal eigenschappen van de sticker. Een sticker is geschikt voor een korte boodschap. Het heeft geen zin als de persoon die de sticker ontvangt de tekst niet duidelijk en beknopt kan lezen. Of de boodschap in één oogopslag begrijpt. Kortom, stickers moet helder zijn. Verder is het voor de ontvanger van belang dat ze gemaakt worden van een hoogwaardig materiaal en duurzaam zijn. Dit beeld weerspiegelt zich op jouw onderneming. En natuurlijk moeten ze een bepaalde look & feel uitstralen, zodat mensen ze willen oppakken en gebruiken. Een goed gekozen sticker is een relatief kleine investering die een belangrijk rendement kan opleveren.

Online stickers bestellen

Ondernemers kunnen profiteren van het voordeel van het online bestellen van stickers. Zo hoef je je werkplek niet te verlaten en ontvang je de gepersonaliseerde bestelling op het afleveradres dat je zelf opgeeft. En met de eenvoudig te gebruiken ontwerptools die online worden aangeboden, kan elke ondernemer de stickers krijgen die ze wenst. Vervolgens is het natuurlijk wel van belang dat de stickers met zoveel mogelijk mensen in aanraking komen. Als ondernemer kun je hiervoor  gebruik maken van de bewoners in een bepaald gebied om de boodschap te verspreiden. Tijdens lokale evenementen of bijeenkomsten waar jouw klanten aanwezig zijn, kun je stickers uitdelen. Als mensen deze op hun agenda of notebook plakken, blijft jouw organisatie duidelijk zichtbaar.

Je kunt jouw doelgroep ook gebruiken om stickers uit te delen aan hun vrienden en familie, die potentiële klanten kunnen worden. Een andere manier om stickers te verspreiden is door samenwerkingsverbanden aan te gaan. Je kunt aan crosspromotie doen met stickers met bedrijven die dezelfde groep klanten bedienen. Een copywriter kan bijvoorbeeld samenwerken met een grafisch ontwerper. Of een kapper kan samenwerken met een kledingwinkel en een schoonheidssalon. Door samenwerkingen te zoeken met ondernemers die een complementaire dienst aanbieden, zal de samenwerking geen negatief effect hebben op het eigen bedrijf.

Stickers zijn nog steeds een relevante marketingtool die je als ondernemer in je voordeel moet gebruiken om jouw boodschap te verspreiden.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.