Vochtschadeherstel bij smartphones en laptops

25 juni 2021 13:46

Vochtschadeherstel bij smartphones en laptops

Vochtschade is een top 3 van schademeldingen bij smartphones en laptops. In het algemeen wordt het toestel total loss verklaard en is "Herstel in Natura" niet mogelijk.

Techsave Benelux heeft de oplossing!

Het Deense technologiebedrijf Techsave heeft een revolutionaire vloeistofreinigingsmachine ontwikkeld waarmee meer dan 80% van de smartphones en laptops met vloeistofschade succesvol en milieuneutraal kunnen worden behandeld. Vanaf heden kunnen verzekeraars en reparateurs uit de Benelux voor al hun vochtschadereparaties terecht bij het servicecenter in Dordrecht.

Reduceer de CO2 uitstoot:

Een laptop met vloeistofschade die gereinigd kan worden en niet hoeft te worden vervangen bespaart 386 KG CO2 uitstoot. Dat staat gelijk aan 15 uur non-stop autorijden of 11 dagen energieverbruik in een gemiddeld huishouden.

Bespaar kosten:

De kosten voor de reiniging en eventueel aanvullende reparatie zijn lager dan het aanschaffen van een nieuw toestel en veelal blijven deze kosten binnen de dagwaarde die verzekeraars hanteren. No cure - No pay, indien het reinigen niet heeft geleid tot herstel en of eventuele aanvullende reparatie niet binnen de dagwaarde mogelijk is worden alleen de onderzoekskosten in rekening gebracht.

Garantie:

Na de vochtschadebehandeling zijn de volgende garantiebepalingen van kracht:

  • De oorspronkelijke productgarantie vervalt bij vochtschade. Techsave neemt na een geslaagde reiniging de productgarantie over tot max. 24 maanden na aankoopdatum.

Wat WEL en NIET te doen bij vochtschade:

Om de reiniging succesvol te laten verlopen, hierbij enkele tips bij vloeistofschade:

  • Zet je smartphone zo snel mogelijk uit. Wanneer je scherm niet meer reageert, kan je ook proberen je smartphone uit te schakelen door middel van de harde reset-toets combinatie, die vele smartphones hebben.
  • Zodra je smartphone is uitgeschakeld, dien je de eventuele hoes te verwijderen en haal je de simkaarthouder uit het toestel. Droog daarna je toestel af met een doek.
  • Indien er dekking voor deze schade is bij je verzekering direct aanmelden bij de verzekeraar en binnen 48 uur opsturen naar Techsave.
  • Belangrijk om nu je toestel NIET in de oplader te doen of hem aan te zetten.
  • NIET het toestel op de verwarming leggen, zo versnel je de oxidatie wat juist het grootste probleem is van vochtschade.
  • NIET denken: mijn telefoon doet het nog dus die blijft het doen, de kans dat het toestel kapot gaat op korte- of lange termijn door oxidatie is veel groter dan dat het toestel blijft werken.

Voor meer informatie www.techsavebenelux.nl

Techsave Benelux                                

Reeweg Oost 3

3312 CK  Dordrecht -NL

Cleaning: +31 88 044 29 87

info@techsavebenelux.nl

www.techsavebenelux.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.