Maak werk van je innovatieve businesscase, juist nu.

23 oktober 2020 13:27

Maak werk van je innovatieve businesscase, juist nu.

Je hebt het: het innovatieve idee voor een nieuw product of dienst die je organisatie klaarstoomt voor nieuw succes. Maar wat nu? Voorkom dat het idee op de plank blijft liggen en maak er werk van. Juist nu, om je bedrijf wendbaar en toekomstbestendig te maken. Het MKB programma Innovate GO biedt alle kennis, coaching en tools die je nodig hebt om je innovatie versneld naar de markt te brengen.

AAN DE SLAG MET JE GEVALIDEERDE IDEE

“Met een gevalideerd idee voor een innovatief product of baanbrekende dienst kun je starten met Innovate GO,” vertelt Petra Deterink, relatiemanager bij Novel-T en directeur VMO. “In een team van maximaal vijf van je medewerkers werk je één dag in de week aan het vermarkten van je idee. Hierbij werk je nauw samen met teams van andere bedrijven en krijg je intensieve coaching van experts. Een kansrijke mogelijkheid voor familie- en maakbedrijven om de eerste stappen te zetten richting de markt”. Het programma is opgezet op basis van de experimentation-fase van de COIN-Methode. COIN staat voor Continuous Innovation Framework en is erop gericht om continue innovatie mogelijk te maken binnen een organisatie. Deterink: “Nadat je je huidige idee hebt vermarkt, kun je dus met de geleerde kennis en kunde meteen weer aan de slag met je volgende innovatie.”

TEST JE BUSINESSCASE

Tijdens Innovate GO test je je businesscase. Je introduceert je innovatie op de markt als een concept of een prototype. Met de feedback uit de markt test je hypotheses over de haalbaarheid en de waarde van je innovatie. Dit gebeurt in drie fases van zes weken, ook wel de Six Week Innovation Challenge (SWICH) genoemd. Aan het einde van elke SWICH heb je een antwoord op de hypothese die je hebt getest en ontstaat er een nieuwe hypothese voor de volgende SWICH.

BLIJF EVALUEREN

Een gevalideerd idee blijven evalueren is ontzettend belangrijk. Zo kun je tijdig aan de rem trekken, mocht dat nodig zijn. Daarom is er na elke SWICH de Pitch Week. Een moment waarop je de voortgang van je innovatie presenteert aan een breder publiek. Denk hierbij aan collega’s, mede-ondernemers, corporates, investeerders en vertegenwoordigers uit de regio. Zij geven je waardevolle feedback. Deterink: “Zo weet je waar je staat met je innovatie en verspil je niet onnodig geld. Bovendien is dit het ideale moment om te netwerken met potentiële stakeholders en interessante partijen die je innovatie verder kunnen brengen.”

READY TO GO

Heb je een gevalideerde businesscase op de plank liggen en ben je klaar om die versneld naar de markt te brengen? Wij kunnen je daarbij helpen. In het Innovate GO programma maak je werk van je businesscase. Hierbij krijg je de begeleiding, coaching en kennis die nodig is voor de eerste stappen richting de markt. Het resultaat: een werkend product met een korte-termijn groeidoelstelling, een marketingplan en een breed netwerk van experts, mede-ondernemers en talent. Schrijf je in voor een informatiesessie of meld je direct aan via novelt.com/innovatego.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.