Pixelfarm behaalt Great Place To Work certificering

26 februari 2021 11:04

Pixelfarm behaalt Great Place To Work certificering

Digital marketingbureau zet hoog in op ontwikkeling, opleiding en mentale welzijn van medewerkers

Pixelfarm is per direct Great Place To Work Certified. De certificering biedt het Rotterdamse digital marketingbureau handvatten, waarmee zij het HR beleid gaat verbeteren. Dit gebeurt zowel op het professionele en persoonlijke ontwikkelingsvlak, als op het mentale welzijn van de medewerkers.

Goed werkgeverschap

Het onafhankelijke Great Place To Work onderzocht hoe de medewerkers van Pixelfarm aankijken tegen zaken als vertrouwen, trots en (werk)plezier. Zij beoordelen hun werkgever ruim voldoende op eerlijkheid, collegialiteit en leiderschap. Tegelijkertijd kan het bureau volgens hen verbeteren in persoonlijke ontwikkelingsmogelijkheden en communicatie. “Eigenlijk is het heel gek dat dit soort tevredenheidsonderzoeken onder medewerkers nauwelijks voorkomen in onze branche. Bureaus zoals die van ons zijn namelijk sterk afhankelijk van mensen”, zegt Stephan de Graaf, Digital Strategist en eigenaar bij Pixelfarm. “Medewerkerswelzijn begint bij onderling vertrouwen, perspectief, verantwoordelijkheid en werkplezier. Wij willen ons meer gaan inzetten voor deze aspecten, dus dat was voor ons de belangrijkste reden om Great Place To Work te worden. Ik ben blij met de nieuwe inzichten, we gaan hier direct mee aan de slag.”

Nieuwe inzichten

Met de nieuwe inzichten gaat Pixelfarm het huidige HR beleid verbeteren. Zo staan het uitbreiden van opleidingsmogelijkheden en het mentale welzijn van de medewerkers als eerste op de planning. De Graaf: “Vanwege de dynamische- en soms zelfs hectische werkomstandigheden aan de bureauzijde kun je als werkgever al snel het menselijke aspect uit het oog raken. Daarom zijn ontwikkeling en mentale gezondheid van de medewerkers juist hele belangrijke pijlers binnen onze organisatie. De certificering bood mij handvatten, waarmee ik hier nog gerichter op kan inzetten. Dit is extra welkom in tijden als deze, waarin mensen veel meer thuiswerken.”

Persoonlijke ontwikkeling

Verder geeft Pixelfarm iedere medewerker een Personal Growth Plan. Ook krijgt elke medewerker een externe coach en een abonnement op het opleidingsplatform Udemy. Met dit groeimodel ondersteunt Pixelfarm haar werknemers met het behalen van persoonlijke en professionele doelstellingen. De Graaf: “In tegenstelling tot traditionele functioneringsgesprekken, is het Personal Growth Plan een onafhankelijke methode om werknemers te laten groeien. De bedoeling is om jaarlijkse doelstellingen te behalen, trainingen te volgen en innovaties aan te dragen. Ook coachingsessies tellen mee. Wanneer je een vooraf bepaalde score hebt behaald, kun je in salaris groeien of een ander voordeel krijgen. Deze voordelen stellen we aan het begin van het jaar met elkaar op. Ook implementeren we 360 graden feedback. Hierbij ontvangen medewerkers niet alleen terugkoppeling van hun leidinggevende, maar ook van klanten en collega’s. Ik hoop dat deze middelen onze mensen gaan helpen bij het behalen van hun doelstellingen.”

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.