De ‘do’s and don’ts op gebied van online marketing

4 januari 2021 10:58

De ‘do’s and don’ts op gebied van online marketing

De wereld van online marketing groeit snel, maar niemand had kunnen voorspellen dat deze groei in 2020 wel een enorme hoge vlucht nam. Door de wereldwijde Corona-crisis werd het online winkelen, online vergaderen en ontmoeten en online informatie vergaren ineens een taak van alledag en alleman. Wil je als bedrijf of onderneming nog steeds jouw doelgroep bereiken en zichtbaar zijn tussen alle andere partijen? Dan is het een kwestie om relevant te blijven, te zorgen voor een ultieme gebruikerservaring en te investeren in online marketing. Wat zijn de ‘do’s and don’ts’ voor 2021 op het gebied van online marketing?

De do’s op gebied van online marketing

Eén van de eerste punten is het creëren van waardevolle en relevante content. Het is van belang dat de inhoud van een blogartikel of producttekst  past bij de doelgroep en van waarde is. Dit kan bijvoorbeeld door een blog met bruikbare tips en advies waardoor je een echt hulp biedt aan je lezers. Daarnaast is het slim om te investeren in content die door jouw gebruikers wordt geplaatst op de website of social media kanalen. Content die door gebruikers wordt geplaatst geeft meer vertrouwen en kan anders mensen over de streep trekken. Denk hierbij aan recensies, getuigenissen of afbeeldingen waarin jouw product wordt getoond. Zorg ook voor transparantie, wees transparant  over elk aspect van jouw product, levering en retouren  en elk ander mogelijk aspect van klantinteractie. Dit vergroot de betrouwbaarheid waardoor mensen nog eerder geneigd zijn tot het doen van een aankoop.

De ‘don’ts’ op gebied van online marketing 2021

Naast een aantal punten waar het slim is om in te investeren, zijn er ook een aantal factoren die je beter kunt laten,  zoals bijvoorbeeld iedere klant proberen aan te spreken. Wanneer je probeert iedereen aan te spreken die mogelijk geïnteresseerd is in je product of dienst, richt je je uiteindelijk niet op iemand en verspil je veel tijd en energie met niets om te laten zien voor je moeite. Zoek daarom een specifieke niche die het meest geïnteresseerd is in jouw dienst of product. Zorg ervoor dat je je eigen waarden, kenmerken en visie uitdraagt. Als je iedereen probeert te bereiken kan het zijn dat je uiteindelijk nergens voor staat en ben je veel minder een herkenbaar merk. Daarnaast is er in de wereld van online marketing altijd iets nieuws om te proberen. In plaats van te proberen deze rages en trends bij te houden, concentreer je je op datgene waar je merk van nature goed in is, wat dat ook mag zijn. Wil je hulp bij de inzet van online marketing of sparren over de toekomstmogelijkheden? Kom dan eens om de koffie bij ons online webdesign bureau.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.