Meer bezoekers in je winkel door goede gevelreclame

18 januari 2019 12:01

Meer bezoekers in je winkel door goede gevelreclame

Wanneer je een eigen winkel hebt, ben je natuurlijk altijd op zoek naar nieuwe manieren om meer bezoekers in je winkel te krijgen. Wanneer je in een drukke winkelstraat zit, wil je natuurlijk opvallen zodat mensen niet bij de concurrent, maar bij jou naar binnen gaan. Maar op welke manieren kun je dat doen? Je leest het hier.

Kies gevelreclame die bij je winkel past

Allereerst is het belangrijk om te kiezen voor gevelreclame die ook echt bij je winkel past. Je probeert natuurlijk een bepaalde doelgroep aan te spreken. Heb je een antiekwinkel, een bijzondere juwelierszaak of bijvoorbeeld een restaurant, dan kun je beter markiezen kopen dan dat je adverteert met flashy neonreclame. Dat spreekt de doelgroep namelijk niet aan, en mooie markiezen met daarop de naam van je winkel wel! Het is dus sowieso belangrijk om de naam van je winkel ergens op de gevel te hebben staan. Het is erg leuk om dit met markiezen te doen, maar let er wel op dat je de naam van je winkel dan ook nog ergens echt op de gevel hebt staan. Want zodra je je markiezen inklapt, moet je naam natuurlijk nog wel ergens te lezen zijn. Markiezen komen over het algemeen het best tot hun recht bij panden met moderne en klassieke gevels. Vaak zijn er nog vele verschillende mogelijkheden. Vraag daarom advies aan een expert zoals Senft zonwering om te kijken wat bij jouw winkel past.

Een goede, opvallende etalage

Wat veel mensen vergeten als het aankomt op gevelreclame, is natuurlijk een goede etalage. Het is belangrijk om niet zomaar klakkeloos je producten in het raam te zetten, maar om hier goed over na te denken. Zorg er altijd voor dat je etalage opvalt en dat het natuurlijk je doelgroep aanspreekt. Hier geldt hetzelfde als wat eerder besproken is in dit artikel; houd altijd je doelgroep in gedachte! Speel met je etalage in op de seizoenen. Een andere etalage voor Kerst, de zomervakantie en misschien ook wel voor carnaval. Dat zorgt ervoor dat je opvalt en mensen getriggerd worden om naar binnen te gaan.

Grappige krijtborden

Creativiteit loont vrijwel altijd. Tegenwoordig zie je steeds meer krijtborden bij winkels met daarop grappige, gevatte opmerkingen. Dit zorgt ervoor dat passanten stil blijven staan om eens goed te lezen wat er nu echt op het bord staat. Ze zijn dan ook eerder geneigd om naar binnen te lopen en eens te kijken waar het allemaal over gaat. Daarnaast is het ook wachten op iemand die het ziet, er een foto van maakt en het verspreidt op social media. Dat zorgt natuurlijk ook voor extra bezoekers en naamsbekendheid!

Houd je aan de regels

Het is wel belangrijk dat je je aan de regels houdt op het gebied van gevelreclame. Iedere gemeente heeft hier zo zijn regels voor. Gevelreclame mag bijvoorbeeld niet afleiden omdat dit anders kan leiden tot onveilige situaties in het verkeer. Van de meeste gemeenten mag er ook niet te veel lichtreclame zijn, omdat dit ten koste kan gaan van het straatbeeld. Wanneer je een creatief idee hebt, is het dus wellicht wel verstandig om even bij de gemeente te controleren of het mag.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.