Het effect van foto’s van medewerkers op de website

10 januari 2019 10:54

Het effect van foto’s van medewerkers op de website

Bezoekers willen graag een menselijk en persoonlijk gevoel krijgen bij een website. Ze willen niet het idee hebben dat ze met robots in zee gaan, maar met echte mensen die het beste voor de klant willen. Of je nu één medewerker hebt of 100, het helpt altijd om hun foto’s op de website te zetten. Zo zorg je ervoor dat je geen gezichtsloze organisatie hebt, wat vertrouwen bij de bezoeker opwekt. We vertellen je graag meer over het effect van het hebben van foto’s van medewerkers op de website.

Laat goede foto’s maken

Het is allereerst heel belangrijk om goede foto’s van je medewerkers te laten maken. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om iedereen zelf foto’s in te laten sturen, maar dit komt de professionele uitstraling van je website, en daarmee die van je bedrijf, niet ten goede. Door professionele portretfoto’s te laten maken, kun je een bepaalde uniformiteit en professionaliteit uitstralen. Voor portretfoto’s voor echte professionals ga je naar LINK Fotografie, een specialist in het maken van zakelijke portretfoto’s.

Bepaal wat je uit wil stralen

Het is erg belangrijk dat de foto’s van alle werknemers passen bij de kernwaarden van je bedrijf. Ben je een creatief marketingbureau, kies er dan voor om foto’s met een losse, stoere uitstraling te laten maken. Zorg er dan voor dat iedereen aan doet wat hij of zij wil, in plaats van nette blouses en pakken. Wanneer je dit wel doet, zal je bedrijf waarschijnlijk heel formeel overkomen, terwijl het dat niet is. Dat is niet goed voor je bedrijfsimago, het trekt wellicht andere soorten klanten aan en het schept geen goed beeld voor potentiële medewerkers. Dat werkt andersom natuurlijk ook. Wanneer het gaat om een advocatenkantoor, mogen de foto’s een stuk formeler zijn. Wanneer dat niet het geval is, kan dit juist de indruk wekken dat jullie niet professioneel zijn en geen kennis van zaken hebben. Door deze uitstraling van tevoren met de fotograaf te bespreken, voorkom je verrassingen.

Foto’s op de website zetten

Wanneer de foto’s gemaakt zijn en je er helemaal tevreden mee bent, kun je de foto’s op de website gaan zetten. Je kunt ze natuurlijk gewoon op een over ons pagina zetten, maar je kan er nog veel meer mee doen. Heb je bijvoorbeeld een webshop, dan kun je iedere medewerker een specialisatie meegeven. Een online juwelier kan bijvoorbeeld een medewerker aanstellen als horloge-specialist. Deze foto wordt dan ook weergegeven op de horloge pagina met een tekst erbij die aangeeft dat hij of zij de specialist is en dat je voor vragen altijd contact op kan nemen. Dit verhoogt de persoonlijkheid van de website en daarmee ook het vertrouwen. Deze foto’s kunnen bijvoorbeeld ook gebruikt worden wanneer er artikelen geschreven worden op de website, waarbij een auteur gezet kan worden. Zo geef je aan de bezoeker mee dat je medewerkers kennis van zaken hebt, wat natuurlijk goed is voor het vertrouwen in je bedrijf.

Goede foto’s van medewerkers zijn conversieverhogend

Naast dat het goed is voor de algemene uitstraling van je bedrijf, de betrokkenheid van je personeel bij je bedrijf en het uitdragen van de kernwaarden van je bedrijf, is er uiteindelijk één groot effect van het plaatsen van mooie foto’s van het personeel op de website en dat is conversieverhoging! Door foto’s van medewerkers op verschillende manieren op de website terug te laten komen, zorgt het voor meer vertrouwen in het bedrijf en uiteindelijk dus ook voor meer conversie. Dit is niet zomaar een aanname, uit verschillende onderzoeken blijkt dat het plaatsen van gezichten op de website bijdraagt aan conversieverhoging. Je weet dus wat je te doen staat!

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.