Een onuitwisbare indruk achterlaten bij je klanten

22 januari 2019 15:39

Een onuitwisbare indruk achterlaten bij je klanten

Hoewel jij natuurlijk overtuigd bent van het belang van jouw dienst of product, moeten jouw potentiële klanten deze mogelijkheden nog ontdekken. En gezien jij waarschijnlijk niet de enige bent die een variatie op deze diensten aanbiedt, is het belangrijk om een indruk achter te laten. En niet een eenmalige indruk, maar een uitwisbare indruk die de klanten nog dagen na de confrontatie met jouw onderneming bezig houdt. Hoe je dat doet, lees je hier!

1. Het zit ‘m in de details

Hoe groter hoe beter is zeker niet altijd het geval; in ieder geval niet wanneer het om marketing gaat. Hoewel een gigantisch opvallend billboard een indruk achterlaat, kan iets kleins als creatieve visitekaartjes een nog grotere indruk achterlaten. Leg de focus op de kleine dingen en de details, om op deze manier op zowel creatief als professioneel vlak indruk te maken.

2. Think out of the box

Kleur lekker buiten de lijntjes. Organiseer een brainstorm met de creatieven in je team en bedenk de gekste manieren om jullie onderneming te promoten. Van de over-the-top gekke ideeën blijven uiteindelijk vaak werkbare concepten over. En dit zijn niet je standaard billboards, maar juist de leukste, meest unieke en creatieve manieren om reclame te maken én een indruk achter te laten.

3. Baseer alles op je kernwaarden

In het begin van je ondernemerschap heb je vast je kernwaarden al bepaald. Nu is het de uitdaging om al je uitingen te baseren en terug te brengen richting deze kernwaarden. Staat jouw onderneming voor vrijheid, transparantie en creativiteit? Laat dit dan ook terugkomen in al je promotionele uitingen. Een transparant visitekaartje bijvoorbeeld, of een ander creatief, uniek idee dat uit je brainstormsessie naar boven is gekomen. Zo denk je out-of-the-box, maar blijf je toch dicht bij wie je bent en wat je doet.

4. Ken je doelgroep

Weet wie je doelgroep is, hoe zij denken, hoe ze zich gedragen en waar je ze vaak tegenkomt. Thuisblijvende moeders vind je bijvoorbeeld eerder in de supermarkt dan studenten op een universiteit. Grijp de aandacht van jouw doelgroep op de juiste plaats en het juiste moment om een onuitwisbare indruk achter te laten.

5. Laat het aansluiten

Hoewel een enkele uiting een indruk achter kan laten, betekent dit niet direct dat deze indruk blijvend is. Door juist alle uitingen op elkaar aan te laten sluiten, zorg je ervoor dat die potentiële klant steeds vaker aan jouw onderneming herinnerd wordt. Van je brochures tot je social media activiteit: het moet allemaal één professioneel (en creatief) geheel zijn.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.