Financiële ‘huisarts’ voor particulier en bedrijf

15 december 2017 14:13

Financiële ‘huisarts’  voor particulier en bedrijf

Naast de klant staan. Invulling geven aan bancaire en verzekeringsvraagstukken. En de klant daarin persoonlijk ontzorgen. Zo maken De Man Advies en NVO Verzekeringen, samen goed voor 110 jaar ervaring in de financiële markt, het verschil. Voor zowel particulieren als bedrijven.

De Man Advies is een ’s-Gravendeels familiebedrijf, gespecialiseerd in financiële dienstverlening. “Mijn ouders startten het bedrijf in 1977, als assurantiekantoor aan huis”, vertelt algemeen directeur Jochem de Man. “Hun klanten bestonden voornamelijk uit particulieren en kleine lokale ondernemers.” In 2004 nam Jochem het stokje over.

De klantenkring breidde uit en ook het bedrijf zelf groeide uit zijn jasje. Na elf jaar verhuisde De Man Advies naar de huidige locatie aan de Zuid Voorstraat. De laatste grote mijlpaal betrof de samenvoeging met NVO Verzekeringen in januari 2017. Sindsdien staat Jochem samen met commercieel directeur Leon de Zwart aan het roer. Het 15-koppig team dat zij aansturen, is een mix van ervaren vakspecialisten met een schat aan kennis en jonge medewerkers met een frisse kijk op de dienstverlening.

Financiële zaken

Particulieren, zzp’ers, mkb- en grootzakelijke bedrijven vertrouwen hun financiële zaken toe aan De Man Advies/NVO Verzekeringen. Jochem: “We dragen zorg voor bankzaken, hypotheken, verzekeringen en pensioenen. Hiervoor zijn we aangesloten bij RegioBank en HypoKeur.” Leon voegt toe: “We noemen onszelf ook wel ‘financiële huisarts’. We zijn allround, maar beschikken ook over een uitgebreid netwerk van specialisten waar we naar kunnen doorverwijzen. Zo bieden we hetzelfde als de grote aanbieders, maar dan met een persoonlijke touch.”

Persoonlijke touch

Die persoonlijke touch zit vooral in het advies op maat, zo vertelt Jochem. “We brengen de huidige situatie, risico’s en toekomstplannen van de klant in kaart. Daar stemmen we een adviestraject op af. Dat doen we altijd vanuit het perspectief van de klant. Soms adviseren we bijvoorbeeld om iets niet te verzekeren. Bovendien zijn we er altijd voor de klant.

Ook als we daarvoor ’s nachts ons bed uit moeten.” Suzanne de Man, verantwoordelijk voor de interne organisatie en marketing, benadrukt dat elk advies begint met goed luisteren. “Daar nemen we de tijd voor. Bijvoorbeeld tijdens een hypotheekgesprek. Daarbij kijken we niet alleen naar de huidige woning, maar ook naar de wensen voor de toekomst. Want ook dan moet het financiële plaatje passen.”

Specialisme in logistiek

Sinds de samenvoeging met NVO Verzekeringen is het werkgebied flink vergroot: van de regio Hoeksche Waard/Drechtsteden naar het hele land. “Dat heeft te maken met ons specialisme in logistiek”, legt Leon uit. “We zijn onder meer buitengewoon lid van TLN. Dat trekt middelgrote en grote logistieke bedrijven uit alle windrichtingen aan. En met meer dan zeventig jaar branche- en vakinhoudelijke ervaring weten we met welke risico’s zij te maken hebben. Voor hun bedrijfsgebouw en wagenpark, maar ook op werkgevers- en  werknemers-gebied. Daarin gaan we nog een stapje verder. We trekken samen met klanten op in het voorkomen van schade. Bijvoorbeeld door chauffeurs bewust te maken van verantwoord gedrag.”

Digitalisering

Sinds de samenvoeging besteedt De Man Advies/NVO Verzekeringen veel aandacht aan de interne organisatie en externe profilering. “Digitalisering speelt daar een belangrijke rol in”, zegt Suzanne. “Onze website en app nemen een deel van onze dienstverlening over. Tegelijkertijd willen we die persoonlijke partner blijven.” Jochem: “We werken toe naar een optimum waarbij digitale processen bijdragen aan een efficiëntere werkwijze. De tijd die we besparen kunnen we inzetten voor meer persoonlijk contact met de klant.” «

De Man Advies

www.demanadvies.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.