Het WK voetbal van 2018, zo haak je er als bedrijf op in

23 mei 2018 12:24

Het WK voetbal van 2018, zo haak je er als bedrijf op in

Het WK voetbal van 2018 komt er aan. En dat betekent mooie kansen voor bedrijven om hierop in te spelen. Zeker wanneer je producten of diensten aanbiedt die relevant zijn voor liefhebbers van voetbal. Maar eigenlijk kan elk bedrijf inspelen op een dergelijk groot evenement. Dit artikel vertelt je er meer over.

Producten

Het voordeel van evenementen is dat je ze van te voren kunt zien aankomen. Dat betekent dat je de tijd hebt om daadwerkelijk je voordeel te halen uit een evenement. Dat is niet anders voor het WK voetbal van dit jaar. Voor de hand liggende marketing-acties die je kunt inzetten zijn acties met betrekking tot speciale producten. Mensen willen rondom dit evenement graag voetbalspullen kopen. Je kunt hierop inspelen door een koppeling te maken tussen producten die je als bedrijf verkoopt en het WK voetbal.

Acties

Een andere slimme vorm van marketing rondom een evenement is het opzetten van acties. Aan de hand van online marketing kun je als bedrijf heel goed inspelen op de wensen van je doelgroep. Dankzij online marketing kun je precies meten wat wel en niet werkt en waar je doelgroep zich op welk moment bevindt. Op die manier kun je gerichte acties opzetten. Bijvoorbeeld wanneer het WK voetbal begint of wanneer er een populaire wedstrijd wordt gespeeld. Je ziet dit al veel gebeuren bij speciale dagen zoals moederdag. Er worden dan speciale online marketingacties opgezet om mensen te bereiken die nog geen cadeau besteld hebben. Dit zodat ze nog net op tijd een cadeau kunnen bestellen zodat ze hun moeder niet teleurstellen! Over het juiste moment gesproken.

Houd het simpel

Maak de acties vooral niet te ingewikkeld. Zeker wanneer je reageert op iets wat is gebeurt tijdens het evenement en je dus op korte termijn iets opzet. Houd goed in de gaten waar mensen veel over praten en wat ze zo leuk of interessant vinden aan het evenement. In dit geval het WK voetbal.

Een evenement leent zich perfect voor goede marketing. Doe onderzoek naar het evenement en de doelgroep die je wilt bereiken. Gebruik je gezond verstand en baseer je op eerdere geslaagde campagnes. In dat geval kan een evenement echt zorgen voor een flinke extra omzet! Daarnaast hoeft het helemaal niet ingewikkeld te zijn. Ook wel eens fijn!

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.