Veranderende beleving uitzendwerk vraagt om voortdurend innoveren

17 juli 2017 12:21

Veranderende beleving uitzendwerk vraagt om voortdurend innoveren

“In een notendop? Uitvoerend werk makkelijker en slimmer maken. Dat is wat we doen.” Aan het woord is Geraldine Valk, manager Timing Oost van de landelijke uitzendorganisatie Timing: “Wij dóén.”

Met slimme innovaties en de nieuwste technieken wil Timing haar klanten en flexkrachten helpen uitvoerend werk en alles eromheen smarter te maken. “Wij zijn een landelijke, groeiende organisatie, qua omzet en volume nummer 5 in de Nederlandse markt.” Samen met Jessica Slot vormt zij het nieuwe team van Oost-Nederland. Jessica Slot: “Wij willen als twee klantenteams samen de markt bedienen: Geraldine voor het mkb en ik voor de large accounts.” In die constructie is Geraldine Valk verantwoordelijk voor het regionale mkb en Jessica Slot voor de large accounts in Twente: “Dat zijn alle grote klanten waar we in house opereren.” De Timing teams bestaan uit respectievelijk 25 en 22 specialisten. Geraldine Valk: “De laatste jaren hebben we veel geïnvesteerd in innovaties op het gebied van digitaal matchen van mensen. Het is ons doel om richting de toekomst de werving en selectie volledig digitaal te laten plaatsvinden. Hiervoor hebben wij op basis van big data algoritmes ontwikkeld die zorgen voor de perfect match. Hierdoor werken we nog efficiënter en hebben onze intercedenten meer tijd voor de relationele aspecten van ons werk; immers: bij ons staat de klant centraal.”

De beleving van werk verandert

De arbeidsmarkt verandert voortdurend. Mensen zijn vanzelfsprekend nog steeds op zoek naar werk, maar de wensen en behoeften van (met name) jongeren veranderen ook op dit vlak. Bedrijven verlangen een grote mate van flexibiliteit in de personeelsbezetting, mede afhankelijk van groei en orderportefeuilles. “We merken dat flexkrachten graag zelf mede bepalen waar en wanneer ze werken. Deze combinaties van factoren maken dat ook wij zorgen voor een dienstverlening op maat.” Jessica Slot geeft aan dat het een kwestie is van constant bewust zijn van en meebewegen met de behoefte van de klanten: “Wij hebben pools opgebouwd met medewerkers, conform competenties en wensen van de klant en de flexkracht, die per direct ingezet kunnen worden wanneer gewenst. Dit principe van werken volgens forecasting en planning is prettig voor alle partijen en biedt een maximale klanttevredenheid. Ook flexkrachten geven duidelijk aan dat, mede doordat zij zelf hun diensten kunnen plannen, het werkplezier wordt vergroot. Daarnaast willen we onze klanten maximaal van dienst zijn en voortdurend inzicht geven in het beschikbare aanbod van flexkrachten. Hiervoor hebben we recentelijk een nieuwe tool ontwikkeld: Roloflex.” Roloflex is een nieuw innovatief platform waarop de klant zelf op zoek kan gaan naar de meest ideale kandidaat. Werkzoekenden kunnen zich hier op inschrijven en vergroten dus hiermee de kans op het vinden van de ideale baan. Wanneer de klant een potentiële medewerker heeft geselecteerd, zorgt Timing voor de begeleiding van de plaatsingsprocedure.

Timing on the move

Ook in haar eigen organisatie is Timing voortdurend aan het innoveren en speelt men in op de werkwensen van de eigen mensen. Jessica Slot: “Wij willen ook voor onze eigen medewerkers de ideale baan creëren. Was onze benaderingswijze eerst gebaseerd op een locatiegerichte aanpak, nu werken wij juist veel meer teamgericht.” “Timing Twente is ook letterlijk on the move”, zegt Geraldine Valk. “Op diverse locaties werken teams, die met elkaar verbonden zijn via de beschikbare moderne communicatietechnieken. Wij vestigen onze teams doelbewust in karakteristieke gebouwen, voorbeelden van industrieel erfgoed.” “Daar scheppen en stimuleren wij ‘ontmoetmogelijkheden’ – teneinde Het Nieuwe Werken te kunnen omarmen”, aldus Jessica Slot. “De inzet van social media is daarvan een belangrijk onderdeel. Door die flexibiliteit van het werken in teams op specifieke locaties zijn wij daar waar onze klanten zijn. En dat is immers waar het uiteindelijk om draait.” Per 13 juli van dit jaar is Timing Twente verhuisd naar een inspirerende locatie. De organisatie is nu gevestigd in Het Balengebouw in de wijk Roombeek in Enschede, een inspirerend verzamelpunt van diverse organisaties en bedrijven die zich profileren op het gebied van creatief zakendoen, met een dito identiteit en plek in de maatschappij. «

“Een kwestie van constant bewust zijn van en meebewegen met de behoefte van de klanten”

www.timing.nl

Tekst: Theo Bennes / Fotografie: René Fokkink

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.