Digital first=customer first

1 september 2020 09:03

Digital first=customer first

Wendbaar en flexibel zijn als organisatie, hiervoor zijn digitalisatie en innovatie belangrijke pijlers. Juist in deze tijd is duidelijk geworden dat digitalisering nodig is voor efficiëntere processen, transparantie en je concurrentiepositie. Digitale transformatie helpt bij het beter bedienen van klanten, klanttevredenheid en groei. Het levert tijd en data op die we bij Olympia inzetten voor gesprekken van betekenis.

Een flexibele en wendbare digital first organisatie, dat is wat Olympia wil zijn. Vijf jaar geleden al zetten we in op digitalisering om de kwaliteit en snelheid van de dienstverlening naar een hoger niveau te tillen. Sinds die tijd communiceren we volledig papiervrij met uitzendkrachten middels de digitale handtekening. Niet meer zoeken naar de juiste documenten, minder handmatige administratieve handelingen en fouten zijn het gevolg. Bovendien is alles juridisch sluitend en sparen we het milieu. We verbruiken minder papier en mensen hoeven niet meer naar een vestiging te rijden voor een handtekening onder een contract.

E-recruitment

Data moeten voor iedereen en op ieder moment beschikbaar zijn zodat mensen kunnen doen waar zij goed in zijn. Dat dat werkt, hebben we bij Olympia met effectieve e-recruitmenttechnologie een aantal jaren geleden al bewezen. Met onze eigen datagedreven en voorspellende technologie zijn onze vacatures zeer goed online vindbaar en weten we vooraf hoeveel en hoe snel we voldoende sollicitaties ontvangen op een vacature. We hebben compleet inzicht in de markt. Zo kunnen we het gedrag van de werkzoekenden in kaart brengen, weten we welke kandidaten zich waar bevinden en op welke zoekwoorden zij zoeken. We kunnen de zoektocht optimaliseren en benaderen kandidaten met een aantrekkelijk aanbod. Ook zetten we in op vacatureteksten die de juiste kandidaat prikkelen en is het testen van competenties en vaardigheden geautomatiseerd. De data helpen ons om de richting in onze adviesgesprekken aan te geven en om verwachtingen te managen. Heeft een opdrachtgever snel een groot aantal mensen nodig? Olympia levert in korte tijd dankzij een goed opgebouwd bereik, ook in tijden van schaarste. Tegenwoordig bieden we ook voor grotere opdrachtgevers via een eigen app het inwerktraject en e-learnings digitaal aan.

Inhoudelijke gesprekken

Met data kunnen we vraag en aanbod bij elkaar brengen, marktanalyses maken en een snelle opvolging doen. De definitieve selectie blijft echter mensenwerk. Dankzij de digitalisering beschikken onze intercedenten over relevante data en hebben zij tijd over die zij kunnen besteden aan de kandidaat. Het helpt hen een nog betere gesprekspartner te zijn. Onze medewerkers voeren het gesprek om te praten over werk van betekenis. Zij kijken naar drijfveren, normen en waarden en of iemand bij de bedrijfscultuur past. Waar wordt iemand blij van en komt hij of zij het bed voor uit? Bovendien kunnen we proactief werven en testen vooraf voor werkgevers dankzij een goed ingericht wervingsproces. In deze factoren ligt onze kracht en toegevoegde waarde. Wilt u sparren over uw mogelijkheden als het gaat om klantbeleving en digitalisering? Neem gerust contact op. Wij delen onze ervaring en kennis graag!

Robert Heinst,

Ondernemer Olympia-vestigingen Lichtenvoorde, Doetinchem, Haaksbergen, Hengelo

Tel. 0544- 353 940

 

 

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.