Gepubliceerd op 10 januari 2019

Ondernemen met maatschappelijke impact

Bedrijven en organisaties helpen met hun langetermijnvisie op het gebied van bezetting,  investeren in kandidaten en een bijdrage leveren aan de maatschappij. Dit heeft ervoor gezorgd dat de Olympiavestigingen onder leiding van Robert Heinst groeien. Na de kantoren Doetinchem,  Lichtenvoorde en Haaksbergen is daar recent vestiging Hengelo aan toegevoegd.

‘Olympia geeft werk betekenis’. De intercedenten geven invulling aan deze pay-off door zich dagelijks in te zetten om mensen te verbinden met werk waar ze gelukkig van worden en waar ze goed in zijn. Daarbij maken ze zich sterk voor de ontwikkeling van mensen. “Een CV en opleiding zijn allang niet meer bepalend of iemand succesvol is in zijn of haar werk. Het gaat ook om houding, gedrag en motivatie”, aldus Robert Heinst. “We willen het beste uit mensen halen, weten welke waarden zij willen toevoegen en een match maken op basis van bedrijfscultuur, werkomgeving en werk.”

Waarde toevoegen
Heinst gelooft in een sterke relatie met zijn klanten. Door oprechte aandacht voor de klant ontstaat verdieping en verbinding, is zijn ervaring. “We luisteren naar de markt en doen zaken met als doel lokaal betrokken en maatschappelijk van betekenis te zijn. Daarbij kan ik als ondernemer zelf mijn koers bepalen. We zetten in op opleidingen, op samenwerking met het onderwijs en bedrijven en het leggen van verbindingen. Daarin speelt ook een inclusieve arbeidsmarkt een rol en creëren we gezamenlijk arbeidsplaatsen voor bijvoorbeeld statushouders.”

Employer branding
Veel bedrijven hebben in de huidige tijd moeite met het vinden van geschikt personeel. Olympia is pas tevreden als iedereen passend werk en elke werkgever passende medewerkers heeft. Heinst: “De huidige krapte op de arbeidsmarkt vraagt een actieve houding van werkgevers. Werkzoekenden hebben immers legio keuzemogelijkheden. Waarom kiest een potentiële medewerker dan voor jouw bedrijf? Hierover gaan wij met bedrijven in gesprek. Met een sterk employer brand kun je mensen aantrekken die de juiste competenties hebben en matchen met de identiteit en cultuur van de organisatie. Hiermee kunnen wij werving en selectie gerichter inzetten. Vooral jonge mensen  hechten veel waarde aan de maatschappelijke betekenis van een organisatie en aan zelfontplooiing en zelfverwezenlijking. Als organisatie is het daarom belangrijker dan ooit dat je de identiteit helder kunt uitdragen. En dat gaat verder dan een goed salaris en goede arbeidsvoorwaarden. Wij willen graag in gesprek met bedrijven en werkzoekenden over de waarde die ze willen toevoegen. Daarmee kunnen we de juiste match maken.”

Robert Heinst Olympia Uitzendbureau

Betekenisvol op reis
In deze huidige betekeniseconomie gaat het dus steeds meer om wat medewerkers drijft, om hoe organisaties hun corporate verhaal vormgeven en welke bijdrage medewerkers daaraan kunnen leveren. Olympia gaat hierover op 25 januari in gesprek tijdens een bijzondere middag. “De vierde industriële revolutie is begonnen waarin niet alleen de industriële productie, maar ook de arbeidswereld verandert. Samen met klanten en niet-klanten stappen we die vrijdagmiddag in Haaksbergen op de stoomlocomotief, een belangrijk symbool voor de industriële revolutie. Identiteitsmarketingexpert Kaj Morel komt vertellen over de betekeniseconomie én we organiseren een betekenisspel. Iedereen gaat gegarandeerd met praktische ideeën en tips naar huis waar je de volgende dag mee aan het werk kunt!”

Meer info en aanmelden voor de bijeenkomst ‘betekenisvol op reis’, klik hier? Of stuur een e-mail .

Onze partners