Continu kijken naar de klant van morgen

2 maart 2017 09:43

Continu kijken naar de klant van morgen

Voortdurend is Kramp in Varsseveld op zoek naar oplossingen die de samenwerking met klanten intensiveren. Structureel investeren in e-commerce biedt de technische groothandel een kans om nog effectiever te zijn én de klant te helpen succesvol te zijn.

Met ruim 3.100 medewerkers in meer dan twintig landen is Kramp één van Europa’s grootste leveranciers van onderdelen, gereedschappen en accessoires voor landbouwmachines en bouw-, tuin- en parkmachines. Het bedrijf, dat in 1951 werd opgericht en het hoofdkantoor heeft in Varsseveld is leverancier aan dealers en reparatiebedrijven voor onderhoud en revisie. De kracht van Kramp is een zeer snel en efficiënt logistiek proces, technisch advies, innovatieve serviceconcepten en e-businessoplossingen. “Het draait bij Kramp om de klant. ‘Customer first’ is één van de kernwaarden van ons familiebedrijf naast ‘together’, ‘engaged’ en ‘entrepeneurship’”, vertelt Binne Visser, hoofd HR & Interne Communicatie. “Wij moeten als groothandel blijven kijken naar onze toevoegde waarde in de keten en naar de klant van morgen. En die wereld gaat snel. Alles draait om big data en digitalisering. Neem ontwikkelingen als autonome tractoren, sensortechnologie en melkrobots waarbij met Kritische Prestatie Indicatoren diverse ontwikkelingen van de koe gevolgd worden. De rol van onze klant, maar ook die van ons als groothandel verandert. Wij willen proactief blijven anticiperen en denken vanuit die klant. Daarbij staan het succesvol samenwerken met de klant en dichtbij aanwezig zijn centraal.”

Ontwikkelen van talenten

Om haar positie in de markt te behouden, moet Kramp efficiënt en agile zijn. De slimme logistieke concepten en een geoptimaliseerd voorraadbeheer worden ingezet om dealers snel te kunnen bedienen. Binne Visser: “We blijven echter continu verbeteren en de beste service bieden. E-commerce en customer experience worden steeds belangrijkere pijlers. Dat heeft gevolgen voor de interne bedrijfsprocessen.” Om slagvaardig te blijven, alle ontwikkelingen bij te houden en in staat te zijn werving en selectie en doorstroming te laten aansluiten bij toekomstige marktontwikkelingen en nieuwe ambities koos Kramp recent voor Workday, een cloudoplossing voor financiële en HR-systemen.

“Het is een uniform HR-systeem dat eenduidig en eenvoudig te gebruiken is en waarmee het management en de werknemers in heel Europa kunnen beschikken over de juiste informatie. Workforce Planning, Recruiting, Talent Management en Learning zijn geïntegreerd in het systeem. Zo hebben we ook een volledig overzicht en inzicht in de ontwikkeling van talenten. De ontwikkelingen vragen ook van onze medewerkers dat ze blijven veranderen en meebewegen en e-minded zijn.”

The Kramp Way

Kramp is in 2016 als vijfde in de lijst van beste werkgevers van Nederland uit de bus gekomen. Trotsheid heerst in het hele bedrijf. Deze positie is het gevolg van dagelijks investeren in ‘The Kramp Way’, de cultuur en kernwaarden van het oorspronkelijke familiebedrijf. Visser: “We zetten volop in op employer branding. Dat begint bij goede werving en relatiemanagement tot het geven van vrijheid en ontwikkelingsmogelijkheden in een moderne organisatie en het open en eerlijk communiceren met medewerkers. We werken nauw samen met universiteiten en hogescholen om talenten aan te trekken en bieden traineeships aan. Onze bestaande medewerkers willen we binden en boeien. Daarom zetten we volop in op leiderschapsontwikkeling en bieden we mogelijkheden voor ontwikkeling en doorstroming. We stimuleren het ‘van buiten naar binnen denken’ en lokaal ondernemerschap, altijd met het belang van de klant voorop. We koesteren onze medewerkers. Ondanks dat we blijven innoveren en vooroplopen in de markt, geven we medewerkers de ruimte en tijd om zich voor te bereiden op de wereld van morgen. We hebben haast om de goede dingen te doen, maar nemen de tijd om de dingen goed te doen.” «

Kramp Nederland B.V. - www.kramp.com

Tekst: Jessica Schutten

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.