Uniek systeem voor communicatie in bouwwereld

2 november 2017 15:26

Uniek systeem voor communicatie in bouwwereld

In de bouw draait het altijd om projecten waarin meer partijen samen optrekken. Een goede onderlinge communicatie is daarbij van essentieel belang. CRMCompany heeft daar een unieke oplossing voor ontwikkeld.

In de eindjaren van het vorige millennium heeft Richard Badenhop dit systeem in de praktijk gebouwd en ontwikkeld en vanaf 2002 staat het als zelfstandige entiteit op de kaart als In2CRM. De naam van het bedrijf werd handig CRMCompany genoemd en iedereen in de praktijk herkent alleen al aan de naam waar de onderneming zich mee bezighoudt. “Maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen in de bouwwereld onmiddellijk kan weten wat wij voor ze kunnen betekenen”, aldus de eigenaar en directeur van het bedrijf dat sinds drie jaar is gevestigd op het Expo Business Park in Hengelo.

Dat het systeem in de praktijk zijn waarde meer dan bewezen heeft, blijkt alleen al uit het feit dat vroegere werkgevers van Badenhop en zijn vijftien medewerkers anno 2017 nog altijd dankbaar van het systeem gebruikmaken.

Twee concurrenten

Badenhop kan het kernachtig uitleggen: “We hebben feitelijk slechts twee concurrenten. De grootste is de onbekendheid. De waarde van alles vastleggen wordt in de bouwwereld absoluut wel onderkend, maar dat daar een perfect systeem voor bestaat is nog lang niet bij iedereen bekend. De andere concurrent is Excel. Dat werkt perfect in het begin, maar na verloop van tijd blijkt het absoluut niet voldoende praktijkgericht voor het werkproces in de bouw. Dat moeten mensen gaan inzien en durven loslaten.”

Ontwikkeld vanuit praktijk

In2CRM is volledig ontwikkeld vanuit de commerciële praktijk in de bouwkolom en heeft daardoor vanzelf een voorsprong genomen in effectiviteit voor de primaire doelgroepen: producenten, handelsmaatschappijen en uitvoerende bedrijven in de bouwbranche. “Vanuit de ervaring zijn wij in staat met ons systeem problemen vooraf te tackelen. De klanttevredenheid weten wij in de markt goed in stand te houden, mede doordat bedrijven die met ons systeem werken bij iedere klacht een proces tot in ieder detail razendsnel weten te analyseren en zo klachten snel en met zo min mogelijk kosten uit de wereld weten te helpen.”

Heel inzichtelijk

Wie met In2CRM werkt, legt ook daadwerkelijk iedere vorm van communicatie zichtbaar vast in het systeem. Badenhop: “Afspraken op alle niveaus komen in één systeem samen. Denk daarbij aan zaken als alle e-mail, gespreksnotities, documenten, contracten, tekeningen, planningen en zelfs social media. Alles blijft door de jaren heen heel inzichtelijk en de klanten die ermee zijn gaan werken, erkennen ook dat zonder zo’n systeem werken haast ondoenlijk is. Bovendien genereren wij kruisverbanden die bedrijven keer op keer verrassen.”

Kwaliteit

CRMCompany heeft klanten in heel Nederland en doordat het de klant volgt inmiddels ook internationaal. “De bouw is weliswaar onze belangrijkste doelgroep, maar ons systeem werkt ook krachtig voor andere bedrijven. Uitgangspunt daarvoor is dat deze bedrijven business-to-business en projectgeoriënteerd ondernemen. Omdat wij kwaliteit centraal stellen, is het niet onze intentie om zoveel mogelijk klanten te werven. Kwaliteit gaat boven kwantiteit!”, aldus Badenhop.

www.in2crm.nl

Personalia

Naam: Richard Badenhop

Leeftijd: 48 jaar

Burgerlijke staat: Samenwonend, twee kinderen

Bedrijfsnaam: CRMCompany

Functie: Directeur-eigenaar

Specialiteit: Bedrijfsprocessen verbeteren met IT

Motto: Focussen op kosten betekent minder kwaliteit, focus op kwaliteit betekent minder kosten

Bucketlist: Ik doe het liever meteen

Tekst: Jan Hammink

 

 

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.