Uw telefoonaansluiting van ISDN naar VoIP?

31 oktober 2018 12:01

Uw telefoonaansluiting van ISDN naar VoIP?

Vanaf september 2019 bestaat ISDN niet meer en dat heeft veel gevolgen. U kunt dan niet bellen of gebeld worden via uw huidige ISDN centrale. In Nederland zijn momenteel geschat 300.000 ISDN zakelijke gebruikers die volgend jaar allen móeten afstappen van de ISDN en overgezet moeten worden naar bellen over internet (VoIP)

Gevolgen bij uitstel

Veel ondernemers stellen de beslissing om over te gaan naar VoIP uit. Verwacht wordt dat er daardoor onvoldoende capaciteit is om volgend jaar probleemloos over te stappen. Wij adviseren dan ook om nu al actie te ondernemen.

Bellen over internet is de vervanger van ISDN

Vast bellen over internet of de cloud wordt ook wel VoIP genoemd, Voice over Internet Protocol. De oude ISDN lijn vervalt en u belt voortaan over uw internetlijn. Dat brengt vele voordelen met zich mee.

Meer kwaliteit en functionaliteiten

Zo is de gesprekskwaliteit hoger bij VoIP door HD-voice en hebt u professionele opties zoals een keuzemenu, wachtmuziek, belgroepen, receptiefunctie, telefonisch vergaderen en automatisch doorschakelen naar vast en mobiel.

Geen onderhoud aan centrale

Op uw locatie hebt u geen telefooncentrale meer. De centrale zit namelijk in de cloud. Onderhoud of investeringen voor u zijn er niet meer bij omdat wij de centrales continu up-to-date houden.

Uw aanpassingen zo geregeld

Via een app past u eenvoudig de instellingen van uw voicemail, doorschakelingen en bereikbaarheid aan. En het aantal gebruikers wijzigt u met één telefoontje naar het MKB Office Serviceteam.

Zo werkt overstappen

Gebruikt u ISDN alleen om te bellen? Dan is de overstap naar bellen via KPN VoIP zo geregeld. Gebruikt u het ook voor andere toepassingen, dan komt er iets meer bij kijken.

Stap 1 – waarvoor gebruikt u ISDN?

Het kan zijn dat u ISDN ook gebruikt voor bijvoorbeeld uw fax, frankeermachine, de telefoon in de lift, een mail- of webserver, het koelsysteem of uw alarm. Weet u het niet zeker? Vraag het dan na bij de leverancier van het apparaat.

Stap 2 – adviesgesprek

Samen met MKB Office inventariseren wij met u welke apparaten of toepassingen u voor ISDN gebruikt. Wij nemen al uw wensen mee in een advies en aanbod op maat.

Kijk op: https://mkb-office.nl/voip of bel 085-4840484 voor een uitgebreid advies en aanbod.

Stap 3 – technische vooropname

Kiest u voor KPN VoIP dan checken wij met u wat er voor nodig is om de nieuwe dienst te installeren. Ook op het gebied van IT kunnen wij u adviseren en helpen.

Stap 4 – installatie & gebruik

MKB Office installeert de nieuwe dienst en u gaat ermee aan de slag. Voor vragen of service kunt u terecht bij onze 24/7 supportafdeling en de MKB Officemanager App. Zij helpen u graag.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.