De meerwaarde van beelden in de bedrijfsvoering van jouw bedrijf

3 september 2018 14:22

De meerwaarde van beelden in de bedrijfsvoering van jouw bedrijf

Steeds meer bedrijven erkennen het belang van visual consultancy, een concept waarbij ideeën en concepten via getekende vormgeving worden weergegeven aan de klant. Vaak vereist het lezen van geschreven teksten veel tijd en een aandacht die nauwelijks gegeven wordt en is alsnog het concept nauwelijks begrijpelijk.

Door de geschreven inhoud in beeld te visualiseren, wordt sneller duidelijk wat je als bedrijf te bieden hebt. Snel en compact kan de kern van het aanbod worden getoond en gepresenteerd. JAM Visual Thinking kan je verder helpen om de dienstverlening van jouw bedrijf naar een hoger niveau te brengen. Er zijn verschillende redenen te noemen waarom beelden een meerwaarde bieden in de bedrijfsvoering van jouw bedrijf.

1 Groter opnamevermogen

Onderzoek wijst uit dat mensen meer informatie in zich opnemen via visuele beelden, dan wanneer hetzelfde moet worden geleerd vanaf een geschreven document. Waar mensen doorgaans slechts 20 procent van de informatie onthouden, wanneer ze hierover gelezen hebben, onthouden ze tot wel 80 procent van informatie die als beeld getoond is. Voor elk bedrijf is visual consultancy dan ook een effectief middel om de boodschap van je dienstverlening over te brengen.

2 Gevoelsmatige respons

Door beeld in te zetten, zul je in staat zijn een meer emotionele reactie bij de klant te veroorzaken. Hierdoor zullen ze eerder geneigd zijn zich aan het product of de geboden dienst te verbinden. Het beeld dat wordt ingezet trekt sneller de aandacht, zal deze langer kunnen vasthouden en een krachtigere impact hebben op de kijker, dan je kunt bereiken met een geschreven content. Bovendien levert het meer vermaak op, waardoor de klant eerder geboeid blijft om de informatie in zich op te nemen en een beter beeld krijgt van wat je als bedrijf te bieden hebt. JAM Visual Thinking kan via visueel denken de gewenste resultaten voor jouw bedrijf opleveren.

3 Eenvoudige beeldvorming

Door beeld in te zetten in de bedrijfsvoering van je bedrijf, kun je goed de complexiteit van de dienstverlening verbeelden. Je kunt de verschillende lagen en dynamiek tussen partijen en situaties weergeven, waardoor duidelijk is hoe een bepaalde dienstverlening kwaliteit kan bieden. In korte beeldvorming zijn zo complexe verhalen snel en effectief te presenteren en wordt het bovendien mogelijk om verschillende uitkomsten met elkaar te vergelijken. In één oogopslag wordt zo duidelijk waar je bedrijf voor wordt ingezet en hoe de klant hiermee geholpen is.

4 Universeel herkend

Aangezien veel mensen visueel zijn ingesteld, biedt beeldvorming een waardevolle aanvulling op het uitbrengen van de juiste boodschap. Je kunt er een groter publiek mee bereiken en ook zullen mee mensen zich in het beeld herkennen, aangezien er sneller begrepen wordt wat wordt bedoeld met de beelden die getoond worden. Het zal universeel herkend worden.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.