Contentoo haalt 250.000 euro op voor contentcreatieplatform

4 maart 2020 11:31

Contentoo haalt 250.000 euro op voor contentcreatieplatform

De Nederlandse scale-up Contentoo heeft 250.000 euro opgehaald bij angel investors. Verreweg het grootste deel hiervan wordt geïnvesteerd door Ten Cate Investeringsmaatschappij, een investeringsfonds van de familie Ten Cate. Contentoo springt in op de groeiende behoefte van bedrijven aan goede content. Onder andere Booking.com, Exact Software, Sendcloud en EIFFEL gebruiken het platform om hun contentcreatie schaalbaar te maken.

Contentcreatie is de bottle neck

Bedrijven investeren steeds meer in contentmarketing. Ze schaffen marketingautomationsoftware aan investeren in contentstrategie en -distributie. Het maken van de content komt vaak op de laatste plaats. “Steeds meer bedrijven komen erachter dat de kwaliteit van hun content erg belangrijk is”, zegt Onno Halsema, CEO van Contentoo. “Wij lossen dit op door bedrijven toegang te geven tot de top-10% freelance contentmakers, wereldwijd. Door middel van een slimme matchingmethode worden bedrijven gekoppeld aan de schrijvers en designers die passen bij hun gewenste tone of voice. De groei van Contentoo laat zien dat ze hiermee een oplossing bieden waar veel vraag naar is.”

Managed marketplace

Anders dan marketplaces als Upwork en Freelancer.com hanteert Contentoo een selectie aan de poort. Daarbij werkt een bedrijf samen met een vast team dat de klant steeds beter leert kennen. Ook kiezen klanten zelf niet de freelancers, maar worden deze voor hen geselecteerd op basis van het type content dat ze willen maken, hun tone of voice en het aantal talen waarin ze content willen maken. Bedrijven kunnen zo altijd samenwerken met de best man for the job, ongeacht waar hij of zij woont. “Door de match met de juiste freelancers en doordat we de briefing en het feedbackproces hebben geautomatiseerd,, besparen onze klanten veel tijd in het proces van contentcreatie. Ze krijgen de content die ze willen, met relatief weinig moeite en een snelle doorlooptijd”, legt Halsema uit.

Investeren in perfomance-propositie

Contentoo gaat de funding gebruiken voor versterking van zijn salesteam en uitbreiding van het platform. Halsema: “Onze volgende stap is dat we bedrijven gaan helpen met het maken van content die nog beter presteert. Op basis van data kunnen we straks geautomatiseerd advies geven over welke content wel en welke niet presteert bij jouw specifieke doelgroepen, en wat je moet doen om te verbeteren. Dit doen we door de enorme datapool die we inmiddels hebben opgebouwd te combineren met de eigen data van de klant. Op deze manier kun je de freelancers op ons platform nog beter briefen en krijg je de content waarmee je jouw bereik en conversie kunt verhogen.”

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.