Béyonit gaat voor de perfecte interactie tussen mens en merk

22 mei 2017 11:11

Béyonit gaat voor de perfecte interactie tussen mens en merk

Niet alleen online, maar ook offline, want zo zeggen Bram Niemendal en Frank Zijlstra:” Online en offline blijven altijd verbonden, de kracht zit hem in de combinatie.” Een website bouwen is één, maar daarmee bereik je nog niet automatisch je doelgroep, laat staan dat je ze raakt en activeert. Dat is precies waar ze bij Béyonit goed in zijn.

“Onze focus ligt op het creëren van interactie tussen onze klanten en hun doelgroep”, legt Frank uit. “Dat doen we door samen met onze klanten te bouwen aan waardevolle relaties tussen mens en merk. Via strategische online campagnes en acties, maar ook door het verzorgen van het vervolgtraject. Indien gewenst nemen we onze klanten alles uit handen, zodat hij zich kan focussen op datgene waar hij goed in is.”

“Dit doen we met specialisten, die allemaal uitblinken in hun vakgebied”, gaat Bram verder. “Wij geloven in aparte disciplines en de competenties van onze medewerkers, omdat dit tot de beste resultaten leidt. Zo hebben we bijvoorbeeld designers, front- en backend developers en webshopspecialisten in dienst. We zorgen ervoor dat het werkt, want dat is waar de klant om vraagt.”

Branches

Béyonit is actief voor start-ups, mkb en top zakelijke markt. En dat in alle denkbare branches. “Het maakt voor ons werk niet uit waar je zit, we kunnen de klant overal bedienen”, geeft Bram aan. “We helpen onze klanten vooral om te positioneren in de markt.” Als voorbeeld noemt hij de start-up, die nog zoekende is hoe hij zijn klanten goed kan bereiken. “Vaak hebben ze een goed idee maar verder nog niks. Béyonit helpt ze op weg naar een volgend level, daar gaan wij graag mee aan de slag.”

Effectief

Béyonit doet dit met behulp van een haar credo: build, activate en enable. Bram: “De basis van een succesvolle website, webshop of applicatie is goede techniek. De technische mogelijkheden moeten altijd perfect aansluiten op de door de klant gewenste functionaliteit.”

“Vervolgens is het van belang om via de website, applicatie en/of de webshop je klanten te verrassen, te prikkelen en te overtuigen. Béyonit helpt de klant om de online middelen effectief in te zetten, waardoor jouw bedrijf of merk opvalt. En we geloven in de kracht van trouwe klanten, die als ambassadeurs voor jouw bedrijf en/of merk kunnen optreden. Social media leent zich daar uitstekend voor, maar er zijn ook andere manieren om van klanten ambassadeurs te maken.”

Online

Bij Béyonit merken ze dat de ondernemer beseft dat hij iets met online moet doen, omdat hij anders de slag mist. Bram: “Er gebeurt al heel veel via internet, dat gaat alleen maar verder toenemen. Je kunt nog zo’n mooi bedrijf hebben en nog zo’n goed product leveren, als je niet online bent, dan mis je uiteindelijk de boot. We komen het regelmatig tegen: ondernemers met een prachtig bedrijf, waar echter de integratie van online ontbreekt. Dat gaat ze vroeg of laat klanten kosten. Zeker omdat de jongere generatie zich anders oriënteert, aankopen doet en anders werkt. Elke ondernemer zou daarover moeten nadenken.”

“Alle grote merken die op dit moment snel groeien, zijn bedrijven die mobiel en online snappen. Kijk naar bedrijven als Airbnb en Uber,” vult Frank aan. “We hebben de afgelopen jaren voldoende voorbeelden gezien van bedrijven die dachten dat ze het zonder online konden redden, maar vervolgens te laat waren en inmiddels niet meer bestaan. Ik hoef wat dat betreft alleen maar naar de retailbranche te kijken. Dus, de vraag wat online oplevert zou eigenlijk niet meer gesteld moeten worden. Onze indruk is dat die bewustwording wel toeneemt.”

Van macro naar micro

De mannen van Béyonit zijn er van overtuigd dat alle mogelijkheden die internet biedt nog lang niet gebruikt zijn. “De ontwikkelingen staan niet stil. Wat je momenteel ziet is dat partijen steeds vaker bepaalde ontwikkelingen naar zich toe willen trekken. Waar hele grote organisaties de totale markt in handen hebben, willen communities van een bepaalde omvang dit nu zelf gaan organiseren. Je ziet dus een trend van macro naar micro, waarbij er veel gerichter kan worden ingespeeld op wat er in jouw markt speelt. En zo ontstaan er steeds meer groepen van bedrijven en organisaties die met elkaar optrekken. Ja, wat dat betreft is onze markt oneindig.”

Offline

Tenslotte, opvallend, of juist niet, is dat men bij Béyonit niet blind vaart op alleen online. Bram: “Je kunt online je merk of product positioneren, offline moet er ook het nodige gebeuren. Bijvoorbeeld door middel van acties en live events, waarmee je gevoel en beleving bij de consumenten kunt brengen. Wij zijn er van overtuigd dat bij veel producten een hechte connectie is tussen online en offline, daarom blijft dat ook altijd met elkaar verbonden. We hebben daarom recentelijk Béyonit Events opgericht als aparte discipline.” Om die woorden te onderschrijven vond op 13 mei jl. op het Zaailand in Leeuwarden ‘’The only way is UP!’ plaats. Een ‘groots festival van Orangegas, één van de klanten van Béyonit. Waarmee de kracht en de tools van Béyonit: build, activate en enable, nog maar weer eens werden onderschreven. «

www.beyonit.nl

Tekst: Henk Poker / Fotografie: Gerrit Boer

 

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.