Doeboek Verkoopgeluk; hoe je zonder spijt je bedrijf verkoop

21 mei 2019 13:42

Doeboek Verkoopgeluk; hoe je zonder spijt je bedrijf verkoop

Vanaf vandaag ligt Verkoopgeluk in de schappen van de boekhandel. Dit boek, geschreven door onderneemster Monique Delsink, geeft ondernemers die overwegen of gedwongen worden om hun bedrijf te verkopen, praktische handvatten. Daarnaast geven topondernemers, waaronder Björn Kuipers (Jumbo Kuijpers), Claudia Willemsen (kleertjes.com) en Jan-Reinier Swinkels (Swinkels Family Brewers) inspirerende adviezen aan de hand van hun eigen ervaringen.

Monique Delsink kwam op het idee van het schrijven van Verkoopgeluk nadat zij samen met haar toenmalige partner besloot om het roer om te gooien. Ze verkochten hun eigen bedrijf, een grote arbodienst. Delsink: ‘Ons bedrijf liep goed en we hadden nog heel lang op dezelfde voet door kunnen gaan. Maar echt gelukkig werd ik niet van dit toekomstperspectief. Dat bracht ons op het punt om verkoop te overwegen. Wat ik miste in het verkooptraject was een praktisch stappenplan en antwoord op de vraag wat de verkoop je brengt. Word je echt gelukkiger, hoe zorg je daarvoor en hoe geef je weer een nieuw doel aan je leven? Om andere ondernemers te helpen met de keuze heb ik vanuit mijn eigen ervaring, research en ervaringen van andere ondernemers het boek Verkoopgeluk geschreven.’

Bedrijf wel of niet verkopen?

Met opdrachten van adviseurs en coaches helpt het doeboek Verkoopgeluk ondernemers inzicht te geven in een mogelijk verkoop- en overdrachtsproces. Zo kunnen zij weloverwogen een keuze maken in het wel of niet verkopen van hun bedrijf. Voor de ondernemers die de keuze al hebben gemaakt, bereidt het boek hen mentaal en praktisch voor op het verkooptraject. Delsink: ‘Maar liefst een kwart van de ondernemers weet niet waar te beginnen als het gaat om het verkoopklaar maken van het bedrijf, en ik was daar een van.’ In het boek is een stappenplan opgenomen, zodat je als ondernemer zeker weet dat je niet voor verrassingen komt te staan. Verkoopgeluk geeft daarnaast antwoord op de vraag of en in hoeverre ondernemers zijn voorbereid op een verkoopsituatie, mocht dit zich ineens voordoen.

Opnieuw invulling geven

Naast de praktische invulling, geeft het boek ook inzicht in wat te doen ná verkoop. Hoe vind je weer het geluk? Doorgewinterde ondernemers nemen de lezer mee in hun verkooptraject en het vervolg. Zo ook Claudia Willemsen, die een megasucces wist te maken van de webshop kleertjes.com. In het boek vertelt ze over de twijfel die toesloeg na de verkoop van haar bedrijf en hoe ze daarna toch opnieuw invulling wist te geven aan haar leven.

Verkoopgeluk is vanaf vandaag beschikbaar in de (online) boekhandel en kost 29,95 euro. 

Over Monique Delsink

In 2017 verkocht Monique Delsink samen met haar toenmalige partner hun succesvolle bedrijf De Bedrijfspoli. Haar eigen ervaring, het spreken met experts op het gebied van bedrijfsverkoop en de inspirerende interviews met andere ondernemers maken van Monique inmiddels zelf een expert op het gebied van bedrijfsverkoop. Naast het schrijven van het boek Verkoopgeluk geeft Monique regelmatig trainingen en workshops over overdracht en verkoop van (familie)bedrijven. Meer informatie: www.verkoopgeluk.nl.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.