‘We willen alleen leveren wat iemand echt nodig heeft’

2 december 2016 14:40

‘We willen alleen leveren wat iemand echt nodig heeft’

Bijna-familiebedrijf Triple S is al zestien jaar gespecialiseerd in printers. Nu leveren ze alles wat je op kantoor nodig hebt. Als extra service, bovenop het persoonlijk advies en de snelle garantie-afhandeling. “We willen ontzorgen.”

De nieuwe website is anderhalve maand geleden de lucht in gegaan en nu al is het bedrijf online beter vindbaar, vertelt Peter Schook jr. “Als mensen nu zoeken op ‘printer’ en ‘Wijchen’ komen ze bij ons uit. Dat was in het verleden niet zo.” Op ‘kantoorartikelen’ scoort Triple S nog niet erg hoog, maar het is wel een extra service van het bedrijf. “Via de webshop allesupplies.nl bieden we onze klanten alles wat je op kantoor nodig hebt, van pennen en potloden tot ordners en nietmachines. We willen naar een organisatie die alles levert voor kantoren, vooral MKB.”Triple S begon in 2000 als leverancier van printers, met Oki en Lexmark als vaste merken. Schook jr.: “Onze printers zijn interessant als je meer dan een pak papier per maand print. Met onze service erbij kun je dan 25 procent goedkoper uit zijn. Wij voeren ook de fabrieksgarantie uit, dus als er een probleem is, zorgen wij voor de afhandeling. Onze servicemedewerkers komen niet voor een reparatie, maar voor een oplossing zodat je weer kunt printen, scannen en kopiëren. Hoe dan ook.” De focus van de verkoop ligt in de regio, al heeft Triple S klanten door heel Nederland.

Vertrouwen

In zestien jaar tijd bouwde Peter Schook sr. een vaste klantenkring op. Zijn zoon neemt de zaak nu langzaamaan over. “Zodra hij alle aandelen heeft, kunnen we het officieel een familiebedrijf noemen”, zegt Schook sr., die het heeft uitgezocht. “Al lijkt het daar nu al op. We zitten heel erg op één lijn.” Lachend: “Sommige mensen denken dat Triple S staat voor Schook, Schook en Schook omdat mijn vrouw hier ook werkt.” De naam staat echter voor Solutions, Services en Supplies, exact waar het bedrijf voor staat. Tevreden klanten komen altijd terug op basis van vertrouwen. “Wij zijn eerlijk in advies en onderscheidend in service”, vervolgt Schook jr. “We willen ontzorgen. Dat doe je niet met contracten. Als iemand vijfhonderd pagina’s per maand print, betaalt hij bij ons vijfhonderd pagina’s. Onzin om dan een contract te hebben waarbij je zes jaar betaalt voor tweeduizend pagina’s.”

Deskundigheid

Deskundig advies staat hoog in het vaandel bij het bedrijf, waar nu negen mensen werken. Schook jr.: “We willen alleen aanbieden wat iemand echt nodig heeft en vragen daarom altijd wat de behoefte van de klant is. Daar zoeken we dan de juiste oplossing bij.” De garantie-afhandeling is ook altijd persoonlijk. “Geen van-het-kastje-naar-de-muur-situatie maar de eerste medewerker die je spreekt neemt het probleem van je aan en draagt zorg voor een oplossing.”
In de afgelopen vier jaar dat de jonge Peter Schook nu in het bedrijf werkt heeft hij meer geleerd dan in alle jaren daarvoor. “Ik heb geleerd hoe mensen in elkaar zitten en hoe ik in elkaar zit. Zo weet ik dat ik bepaalde dingen niet wil. Wij gaan voor service, in de garantie en in ons complete aanbod kantoorartikelen.” «

Triple S
www.triplesss.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.