Onderhoudsoplossingen op maat

11 oktober 2018 09:49

Onderhoudsoplossingen op maat

elk® staat voor een no-nonsense aanpak bij (bouwkundig) vastgoedonderhoud: transparant, resultaatgericht, kwalitatief hoogwaardig, duurzaam en budgetzeker.

“We zijn geen traditioneel onderhoudsbedrijf en dat drukken we al uit in ons motto. ‘Geen gedoe’ voor onze klanten, (eind)gebruikers, samenwerkingspartners en ook niet voor onszelf.” Roel van Elk, directeur-eigenaar van elk® klinkt vastberaden en ambitieus.

Verduurzaming speelt een steeds belangrijkere rol bij vastgoedonderhoud. Zorg- en onderwijsinstellingen, gemeenten, bedrijven en woningcorporaties onderzoeken voortdurend waar duurzaamheidswinst te halen is. Bijvoorbeeld energiebesparing door betere isolatie, zonnepanelen, slimmere warmte-, licht- en koelsystemen. Deels doen vastgoedeigenaren dit uit eigen beweging om het woon- en/of werkcomfort van de gebruikers/ medewerkers te bevorderen en om kosten te verminderen. Deels is de verduurzaming het gevolg van landelijke, provinciale en lokale ambities met daaraan gekoppelde wet- en regelgeving.

Maatwerk

Van Elk: “Onderhoud is altijd maatwerk. Wat doe je eerst en wat daarna. In welk tempo? Wat betekent dit voor de gebruikers? Voor woningen gelden andere criteria dan voor gebouwen van bedrijven of instellingen. Elke maatregel, ook verduurzaming, volgt uit een gedegen afweging en is afhankelijk van de staat van het vastgoed, het huidig en toekomstig gebruik, de technische mogelijkheden van het moment, de voorhanden zijnde materialen en uiteraard de terugverdientijd van de investering.”

“Niemand wil achter de feiten aanlopen, waardoor kosten stijgen, ongemak voor gebruikers toeneemt en de gewenste resultaten uitblijven. Daarom maak je vooraf goede en controleerbare afspraken, waarop je elkaar ook aanspreekt als dat nodig is. Het klinkt logisch en dat is het ook, maar het vergt wel onderling vertrouwen, de bereidheid kennis met elkaar te delen, (zelf)kennis en - op elk moment - praktische discipline en professionele alertheid.”

“Onze onderlegger is in elke situatie ons 5-stappenplan. Dit komt er in het kort op neer dat we, in nauw overleg met de klant en onderhoudspartners, de gewenste situatie omschrijven en van hieruit oplossingen formuleren. Die oplossingsroute bakenen we vervolgens af in een instandhoudingsplan met daarin een nauwkeurig pad in tijd, kosten en uitvoering tot en met het gewenste resultaat, dat we vanaf dan borgen.”

Klantteams

“Met 95 procent van onze opdrachtgevers werken we langdurig samen, en dat werpt zijn vruchten af voor alle partijen. We werken met klantteams die zijn gekoppeld aan een opdrachtgever, dat zorgt voor korte lijnen en directe, open communicatie. Deze teams opereren zelfstandig en met vergaande verantwoordelijkheden. Bij een aantal klanten, zoals NXP, Bavaria en VGZ is er permanent een team op locatie aanwezig. Door deze werkwijze kennen onze medewerkers alle ins en outs van ‘hun’ klantlocatie wat leidt tot grotere onderlinge betrokkenheid en slagvaardigheid.”

De klantteams worden ondersteund door professionals van het supportteam van elk®. Dit team bestaat uit specialisten op het gebied van bewonerscommunicatie, EPA & energie, duurzaamheid, maar ook algemene zaken als financiën, automatisering & supply chain management.

“Op deze manier kunnen we voortdurend onze kennis en processen verbeteren en optimale onderhoud waarborgen. Zo voorkomen we gedoe.” «

elk®

Bijsterhuizen 11-08

6546 AS Nijmegen

Telefoon 088 - 355 0300

E-mail info@elk.nl

www.elk.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.