Wat is CRM zorg?

22 december 2021 13:22

Wat is CRM zorg?

Door te investeren in een CRM kan een zorginstelling de dienstverlening verbeteren dankzij de optimale integratie van het systeem, de overzichtelijkheid van alle belangrijke gegevens en het vergemakkelijken van het communicatieproces tussen alle partijen. Ga door met lezen als je wilt weten wat een CRM voor de zorg precies is en wat hier allemaal bij komt kijken.

Wat is CRM precies?

Customer Relationship Management (CRM), ook wel klantenrelatiebeheer genoemd, kan worden omschreven als een systeem voor het beheren van alle bedrijfsprocessen en het beheren en delen van belangrijke bedrijfsgegevens voor een stijging in de efficiëntie. Volgens onderzoek hebben 70% van alle zorginstellingen behoefte aan een CRM systeem om menselijke falen vanwege stress en hoge tijdsdruk binnen de organisatie te voorkomen.

De voordelen van CRM voor de zorg

Er komen een aantal voordelen kijken bij een CRM zorg, waaronder:

  • De gegevens van patiënten (en van medewerkers) blijven up-to-date, worden eenvoudig beheerd en zijn snel, veilig en makkelijk te raadplegen en te delen. Door het systeem met je mobiel te verbinden heb je alle gegevens binnen handbereik.
  • Je kunt het dashboard van een CRM-systeem naar wens samenstellen met zaken die het meest relevant zijn voor je onderneming.
  • Een CRM kan met alle bestaande systemen van je organisatie worden geïntegreerd.
  • Specifieke groepen kunnen geselecteerd worden voor benadering via een voorkeurskanaal.
  • Een CRM-systeem is van verschillende filters voorzien en je kunt notities plaatsen voor collega’s.
  • Je kunt alle contactmomenten met patiënten, klanten en partners vastleggen om kansen niet onbenut te laten en voor effectiever contact.

De modules van een CRM

Een CRM-systeem bestaat uit een aantal modules, waaronder callcenter, contactbeheer, marketing, distributie, rapporten, klantenservice en project management.

Soorten CRM voor de zorg

CRM-software voor de zorg komt in verschillende soorten voor, waaronder CRM-software op locatie, cloud CRM-software, hybride CRM-software en gehoste CRM-software. Van deze soorten CRM-systemen is de cloud het meest populairst aangezien het systeem op de servers van een cloudprovider wordt geïnstalleerd.

Een CRM uitkiezen

Kies een geschikt CRM-software aangezien je keuze hebt uit verschillende opties. Je gaat moeten kiezen tussen het kopen van een CRM-systeem als je maar let op de veiligheid, maar je kunt ook een abonnement nemen op een CRM-systeem waarbij je minder geld kwijt bent en niet hoeft te zorgen voor het onderhoud. Met een webbased CRM-systeem kan je belangrijke patiënt gegevens op een snelle, makkelijke en veilige manier raadplegen en delen binnen de zorginstelling.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.