Waarom digitale buitenreclame niet meer weg te denken is uit ons huidige medialandschap

25 oktober 2022 12:10

Waarom digitale buitenreclame niet meer weg te denken is uit ons huidige medialandschap

Consumenten worden dagelijks overspoeld door honderden reclameboodschappen. Van internetbanners, e-mailspam, winkeldisplays, tv-commercials en radiospots tot krantenadvertenties, billboards, reclamezuilen en de onvermijdelijke huis-aan-huisfolders. Consumenten worden gebombardeerd door informatie over producten en diensten. De kracht van reclame is herhaling, maar je moet op meerdere plekken aanwezig zijn om echt op te vallen. Dit bereik je door diverse mediatypen in te zetten, ook wel (crossmediale) mediamix genoemd. Inmiddels is DOOH een element dat hier niet meer in kan en mag ontbreken. In dit artikel vertellen wij je meer over digitale buitenreclame.

Digital Out of Home; een waardevol en onmisbaar element bij het bereiken van verschillende doelgroepen

Het lijkt niet makkelijker te worden om de aandacht te krijgen van een doelgroep. Adverteerders vragen zich af hoe ze deze groep mensen kunnen bereiken. Digital Out of Home (DOOH) is hierop een van de antwoorden.

Diverse onderzoeken tonen aan dat DOOH een waardevol element is bij het bereiken van verschillende doelgroepen. Men bevindt zich buiten, daar waar Out of Home aanwezig is. De Digital Out of Home schermen van Bereik staan langs drukbezochte snelwegen, hoofdwegen en fietsroutes. Men is onderweg naar werk en zal vaak gebruikmaken van de snelweg om van a naar b te komen. Scholieren, studenten en ouders zullen daarentegen eerder met de fiets onderweg zijn naar school of college. Zo bereik je dus een brede doelgroep.

De kracht van herhaling

Door een boodschap zowel via online als   offline media te verspreiden, vergroot je de kans dat je jouw doelgroep bereikt. Mensen die in de auto zitten kun je op dat moment gemakkelijker bereiken met een billboard campagne dan met een social media advertentie. De meeste mensen zijn op meerdere kanalen actief, waardoor de kans groot is dat je iemand vaker bereikt en jouw boodschap dus bewust of onbewust beter blijft hangen. Op den duur kan dit een verandering in houding en gedrag bij jouw doelgroep als gevolg hebben. Kortom: met de inzet van DOOH zorg je voor een hoger bereik en een maximaal effect.

Flexibel inzetbaar

Digitale billboards zijn flexibel inzetbaar. Je kunt hier voor een lange tijd een naamsbekendheidscampagne op draaien of een tijdelijke actie, evenement of vacature mee promoten. Door de flexibiliteit van dit medium, kun je gemakkelijk inspelen op jouw doelgroep. Bij een doelgroep die vaker onderweg is, is het raadzaam om meerdere digitale billboards in te zetten in een bepaalde provincie of in heel het land. De doelgroep die zich voornamelijk bevindt in een bepaalde regio of gemeente zal je al snel bereiken door alleen te adverteren op de billboards in deze specifieke regio.

Ook is het mogelijk om in te spelen op het moment van de dag, de weersomstandigheden of op een bepaalde actualiteit. Zo sluit de uiting nog meer aan bij jouw doelgroep. Bij Bereik geven wij onze klanten de mogelijkheid om de uitingen zelf aan te passen. Zo heb jij als ondernemer altijd de volledige controle over jouw communicatie.

Een groot aantal ondernemers gingen jou voor

Voor iedere ondernemer is er een mooie en impactvolle campagne te realiseren, zowel op lokaal-regionaal niveau als landelijk. Zo worden de billboards van Bereik regelmatig ingezet door grote partijen zoals Lamb Weston, Albert Heijn of de RET, maar ook de kleine en middelgrote bedrijven zoals het plaatselijke installatiebedrijf of de kinderopvang maken met regelmaat gebruik van DOOH. Ook adverteren op de billboards van Bereik? Ga dan naar Bereik.nl/contact. Wij denken graag met jou mee.

Weg en Bos 11

2661 DG, Bergschenhoek

Telefoon: 010-503 00 29 

E-mail:  info@bereik.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.