Verhuizen van kantoor? Tips & tricks

15 november 2022 15:24

Verhuizen van kantoor? Tips & tricks

Verhuizen naar een nieuwe kantoorruimte kan een spannende en nieuwe ervaring zijn. Het is een teken dat je bedrijf, ongeacht grootte of sector, openstaat voor ontwikkeling en innovatie. Maar voordat er enige actie en vooruitgang kan plaatsvinden, moet je uitzoeken hoe je gaat verhuizen. Deze tips en tricks helpen je erbij!

Bedenk dat het inrichten van een nieuwe kantoorruimte niet hetzelfde is als verhuizen vanaf een andere locatie. Houd rekening met het meubilair en de apparaten die je al in je bezit hebt. Tenzij je van plan bent alles weg te geven of te verkopen, zul je dingen moeten herschikken om ze allemaal op de nieuwe locatie te laten passen.

Bereid je van tevoren voor

Improviseren is geen optie bij het verhuizen. Om alles op tijd en binnen budget af te ronden is het stellen van realistische doelen essentieel, denk ook aan het delegeren van taken en je daaraan te houden. Wachten tot het laatste moment kan stress en verwarring veroorzaken. De nacht doorbrengen met het inpakken van nietmachines en grote printers in kartonnen dozen is geen geweldige manier om de nacht door te brengen.

Bovendien moet je een plan hebben voor het organiseren van de spullen van je nieuwe werkplek voordat je er intrekt. Je zou een plan kunnen gebruiken als leidraad voor het ordenen van je kantoor en gedeelde ruimtes. Als je je kantoor gaat verhuizen, reken er dan op dat je minstens een paar weken bezig bent om ervoor te zorgen dat alles op orde en klaar is.

Wijs een coördinator aan voor de verhuizing

Bij het verhuizen van een kantoor vergt het een teaminspanning om alles goed op te zetten en te laten draaien. Er moet een persoon worden aangewezen die de operatie in de gaten houdt en ervoor zorgt dat alles volgens plan verloopt. Iemand met ervaring in bedrijfsverhuizingen zou uitstekend zijn.

Inpakken en verhuizen

Kartonnen dozen zijn nuttige hulpmiddelen. Je kunt ze gebruiken om je spullen in te pakken en zonder gedoe mee te nemen. Ook een verhuisdeken is een handig hulpmiddel om krassen en deuken op meubels en andere dingen tijdens het vervoer te voorkomen.

Zorg dat alles georganiseerd en gelabeld is

Verhuizen zal veel gemakkelijker gaan als je de tijd hebt genomen om al je spullen grondig te inventariseren en te labelen. Dit maakt het veel eenvoudiger om je spullen te vinden en in te richten als je bent verhuisd. Werknemers moeten voldoende tijd krijgen om hun werkplekken op te ruimen. Geef hen dozen en etiketteringstape en instrueer hen om hun spullen in te pakken en te labelen.

Vergeet niet je adres te veranderen!

Zorg dat iedereen op de hoogte is van de komende verhuizing, het nieuwe bedrijfsadres en de verwachte hervatting van de bedrijfsactiviteiten. Vergeet niet je marketingmateriaal te herzien, waaronder visitekaartjes, websites, logo's en sociale media pagina's. Aanrader: een maand voor de verhuizing contact opnemen met Google om je bedrijfspagina te laten bijwerken.

In werkelijkheid is verhuizen veel minder chaotisch dan het klinkt. Ga soepel over naar je nieuwe werkplek door deze richtlijnen voor kantoorverhuizingen te volgen!

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.