Sijthoff Media en Van Luyken starten samenwerking voor trainingen

3 september 2020 14:57

Sijthoff Media en Van Luyken starten samenwerking voor trainingen

Sijthoff Media en Van Luyken zijn een strategische samenwerking aangegaan. De eerste vrucht van hun partnerschap is de training Beeldstrategie tijdens crisis. Sijthoff Media biedt de inschrijving op Adformatie aan en Van Luyken op De Trainingsstudio.

De bedrijven vullen elkaar goed aan. Sijthoff Media kent als uitgever van nieuws- en vakmedia als geen ander de behoefte aan content op diverse terreinen, waaronder media en communicatie. Van Luyken is onder meer gespecialiseerd in crisiscommunicatie en biedt onder het label De Trainingsstudio diverse communicatietrainingen aan. De effectiviteit is hoog, omdat de trainers met kleine groepen werken en iedere deelnemer individueel feedback geven.

De nieuwe training Beeldstrategie tijdens crisis geeft communicatieprofessionals de handvatten om van beeld een krachtig onderdeel van de crisiscommunicatiestrategie te maken. Een calamiteit veroorzaakt meestal een lawine aan audiovisuele content. Niet alleen journalisten maken reportages en interviews, ook het publiek deelt online filmpjes en foto’s. Al deze content is beeldbepalend.

In de training leren deelnemers hoe zij op beelden van omstanders en nieuwsmedia kunnen reageren, maar ook hoe zij zelf proactief corporate beeld kunnen inzetten om de crisiscommunicatie te versterken. De trainers Youssef Eddini en Bregittha Nuyten verzorgen samen het programma voor groepen van maximaal tien deelnemers. De locatie is Capital C (voormalige Diamantbeurs) in Amsterdam.

Over Sijthoff Media

Sijthoff Media is een crossmediaal mediabedrijf van nieuws- en vakmedia. Hun media bieden content op het gebied van IT, marketing, media, communicatie, creatie, lokaal bestuur en kinderen. De onafhankelijke redacties informeren en verbinden maandelijks meer dan 800 duizend professionals en ruim 400 duizend kinderen in de leeftijd 7 tot en met 12 jaar.

Over van Luyken

Van Luyken richt zich op strategisch communicatie­advies, crisis­communicatie, communicatie­trainingen (onder het label De Trainingsstudio) en detachering van communicatie­professionals. Van Luyken werd onlangs uitgeroepen tot het beste communicatie­adviesbureau op de onder­delen klant­gerichtheid en product­leiderschap. Op de totale rang­lijst van communicatie­bureaus is het bureau dit jaar gestegen van de vijfde naar de tweede plek (bron: Management Team).

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.