MG Motor Europe en Altavia Unite vol energie door op social
9 mei 2022 11:21

Elektrisch automotive merk kiest opnieuw voor samenwerking na pitch
MG Motor Europe, onderdeel van Shanghai Automobile Industry Corporation (SAIC Motor) heeft na een competitieve pitch opnieuw gekozen voor Altavia Unite als social bureau voor de Europese markt. Hiermee zet het merk de succesvolle groei op de digitale kanalen door.
155.000 nieuwe volgers
De afgelopen twee jaar was Altavia Unite al verantwoordelijk voor het inrichten en uitrollen van de social mediastrategie voor MG. De introductie van het automotive merk werd door Altavia Unite aangedreven door een uitgebreid team, waaronder social lead Ruben Schrama en sr. social mediamanager Marco van Gils. De opdracht? Het vernieuwde merk MG positioneren op social media en bouwen aan een volledig nieuwe fanbase. Ruben: “Bij Altavia hebben we veel ervaring met het maken van creatieve content voor de automotive branche. Daarnaast beschikken we over alle technische aspecten om een impactvolle aanpak te creëren. Door de juiste snaar te raken bij de nieuwe doelgroep, bouwden we in korte tijd een betrokken fanbase op. Gezien de grote concurrentie is dit best bijzonder te noemen.”
Kwalitatief hoogwaardige content
Het fundament van het herpositioneren van MG was het delen van kwalitatieve hoogwaardige content. Marco: “Iedereen die ervaring heeft met het produceren van automotive content weet dat dit flinke uitdagingen met zich meebrengt. Video’s en visuals moeten van zeer hoge kwaliteit zijn en de lange doorlooptijd van het productieproces maakt inhaken op de actualiteit niet altijd even makkelijk.” Terwijl veel automotive merken hun campagnebeelden één-op-één doorplaatsen op social media, koos Altavia Unite voor een meer snappy aanpak. Het bureau besloot hierbij om zelf content te creëren waarin MG en de actualiteit samenkomen. Hierdoor is de timeline van MG gevuld met social savvy én budgettair aantrekkelijke content die ondanks het snelle productieproces van extreem hoog niveau is.
Opnieuw op scherp
Na een vliegende start op social was het afgelopen december tijd voor een herevaluatie. Na een pitch met verschillende kandidaten koos MG opnieuw voor Altavia Unite als social bureau. Marco: “Het risico bij zo’n pitch is dat je als bureau koerst op de automatische piloot. Maar opnieuw pitchen heeft ons juist scherper gemaakt. We hebben gekeken naar de uitdagingen die op de radar verschijnen en hoe we dit op een creatieve manier kunnen oplossen. Door te pitchen – en te winnen – kunnen we weer een versnelling hoger schakelen.” Wat kan Altavia Unite vertellen over de toekomstplannen van MG op social? “De afgelopen jaren hebben we MG gepositioneerd als hét elektrisch automerk van Europa. De fase die we nu ingaan is doorpakken, de interactie aangaan met de doelgroep en zorgen voor het behoud van positief sentiment.”
Creatieve aanpakkers
De rol die Altavia speelt in de social strategie van MG is die van aanpakker. Ruben: “Eén van onze eigenschappen is dat wij als bureau nauw samenwerken op onze verschillende disciplines; concept, design, productie & distributie. Content creatie voor social media brengt altijd uitdagingen met zich mee, maar door er op een andere manier naar te kijken ontstaan er altijd oplossingen. Als bureau zijn wij in staat om een slimme aanpak te creëren waarmee je je kunt onderscheiden van concurrenten. Op de korte en de lange termijn.” Voor MG en Altavia Unite betekent dat dat de twee bedrijven blijven bouwen aan een sterk elektrisch automotive merk in Europa. Of zoals de tagline van de pitch mooi zei: “Keep Charging Forward. United.”



Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.