Lees hier alles over inbound marketing binnen HubSpot

12 april 2022 09:45

Lees hier alles over inbound marketing binnen HubSpot

Als je naar marketing kijkt dan is de vraag al snel, hoe kan ik het product wat ik heb onder de aandacht brengen. Een logische vraag als je kijkt naar wat je aanbod is. Maar wil je als bedrijf onderscheidend bezig zijn dan kan je ook kijken naar de behoefte van de klant en hierop je marketing op aanpassen. Een geschikte tool hiervoor is HubSpot. De techniek waarbij je kijkt naar de behoefte van de klant in plaats van naar je eigen product wordt inbound genoemd. In dit artikel bespreken we het antwoord op de vraag: wat is inbound marketing?

Behoefte van de klant

Als je kijkt naar de marketing is dit anders geworden in de loop der tijd. Vroeger werd er geprobeerd om een bepaald product via het bekende verkoopgesprek onder de aandacht te brengen. Tegenwoordig wil je een langdurige relatie hebben met je klant. Hierbij werk je vooral aan de hand van de behoefte van de klant. Dit heeft als voordeel dat de klant weet dat hij bij jou datgene kan krijgen waarna hij op zoek is. Cruciaal bij goede inbound marketing, is de website en de informatie die je hierop deelt.

Informatievoorziening

Zoals genoemd is de juiste informatie via een goede website van groot belang. De mogelijke vragen die een klant heeft, moeten als het ware op je website of op een andere manier te vinden zijn. De vraag die hierbij speelt is de volgende: Hoe weet ik de behoefte van de klant? Die vraag is de belangrijkste vraag als je ervoor kiest om via inbound marketing te gaan werken. Er zijn twee zaken die hierbij belangrijk zijn. Ten eerste de band die je hebt met je klant. Zie je hem als iemand die wil kopen of zie je hem als iemand die je kan helpen. Het verschil in opvatting is de juiste keuze om succesvol te zijn. Zodra je de klant ziet als iemand met een behoefte en hem daarom wil helpen, heb je de basis van inbound marketing te pakken.

Hulp inschakelen

Als je gewend bent om te denken vanuit je product of dienst is de omschakeling naar inbound marketing waarbij je uitgaat van de behoefte van de klant een grote stap. Vaak weerhoudt de verandering om de stap te nemen terwijl met de huidige informatie die te vinden is op internet de klant steeds vaker behoefte heeft aan de inbound manier van verkoop. Je moet dus je product gaan benaderen als een invulling van een behoefte. Dat lukt alleen als je ervoor zorgt dat je ook aanpassing doet aan je website, je klantsysteem, je registratie, enzovoort. Daarom is het goed om een expert in te schakelen die weet hoe ze je wensen en behoefte in kunnen vullen. Lees hier meer over de mogelijkheden bij Webs. Het bedrijf Webs is de expert op het gebied van inbound marketing.

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.