Laat je salesteams resultaten boeken met AI

23 mei 2022 11:33

Laat je salesteams resultaten boeken met AI

Hoewel e-mailpersonalisatie en geautomatiseerde outreach opzichzelf niets nieuws is, is het erg belangrijk om je te realiseren hoe belangrijk het is dat je een unieke propositie aanlevert.

Je hebt al vast en zeker gelezen dat je al bijna alles kunt personaliseren binnen e-mailautomatisering , van het onderwerp tot aan de bodytekst, custom tags en gepersonaliseerde afbeeldingen en GIF’s.

- “Wanneer je je doelgroep aanschrijft,is het belangrijk om je potentiële target te laten weten dat jij je huiswerk hebt gedaan door zijn of haar ‘pain points’ te belichten. Zo vergroot je de kans tot wederzijds respect en creëer je unieke content die aanslaat”, aldus Christiaan Jaarsma, Sales.Rocks’ producteigenaar.

Normaliter is de aandachtsspanne van een persoon slechts een seconde of zeven. De vraag is daarom: wat kan je in deze 7 seconden duidelijk maken? Neem een slokje water, haal diep adem en neem de openingszin van je e-mail door. Dit is namelijk het meest belangrijke onderdeel van je e-mail-bodytekst.

Dergelijke openingszinnen worden vaak ook wel ijsbrekers genoemd. Maar waarom is dat eigenlijk?

Zoals de naam al doet vermoeden, moeten zulke zinnen het ijs breken tussen jou en de persoon die je hiervoor nog nooit hebt gesproken. Jouw openingszin zal namelijk ook direct de stemming drukken voor de rest van je e-mails. Een besluitvormer heeft immers vaak geen interesse in het lezen van algemene e-mails.

Vandaar dat het zo belangrijk is dat je met deze ijsbreker laat zien dat jij je huiswerk hebt gedaan.

En ja, dat neemt helaas heel wat tijd in beslag. “Neem bijvoorbeeld een leadlijst van dagelijks 30 te benaderen prospects. Dan ben je al gauw een minuutje of vijf per prospect bezig om meer te weten te komen. Oftewel, je bent dan al twee á drie uur van je dag kwijt,” aldus Jana, hoofd van het marketingteam.

Gelukkig neemt vandaag de dag de techniek het voortouw, en ook hier is inmiddels een oplossing voor gevonden. AI-gegenereerde content (ja, het klinkt spannender dan het is) vat namelijk bedrijfsomschrijvingen en/of gerelateerde events kort samen in slechts een paar zinnen.

Hierdoor kan jouw toekomstige elektronische assistent korte samenvattingen schrijven die relevant zijn voor je e-mailcontent.  Naast dat het je een hoop tijd bespaart, helpt het ook met het schrijven van relevante content.

“Aangezien we hier zelf ook vaak tegenaan liepen, hebben we onlangs een nieuwe oplossing ontwikkeld naast onze klassieke dataverrijkingstools. Laatsgenoemde genereert unieke openingszinnen op basis van de meta-omschrijving en het profiel van een bedrijf”, zo liet Christiaan ons weten.

Je kunt deze zinnen naadloos inzetten binnen onze e-mailautomatiseringsmodule of ze simpelweg exporteren en/of verbinden met derden.

Omdat Sales.Rocks  je ook kosteloos voorziet van de bedrijfsinformatie, hoef je geen externe bronnen te gebruiken. Sales.Rocks levert zo dus alles wat je nodig hebt voor de openingszinnen van je e-mail.

Hoewel we allemaal wel realistisch moeten blijven (het gaat hier immers om koude acquisitie), kunnen deze geautomatiseerde ijsbrekers wel daadwerkelijk de interesse bij potentiële klanten wekken.

Wil je hier wat meer over weten? Neem dan gerust even een kijkje op https://sales.rocks.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.