
Als ondernemer bepaal je aan het begin van het jaar, welk deel van je budget gespendeerd zal worden aan de marketing voor producten of je bedrijf als geheel. Er zijn hierbij verschillende vormen van marketing mogelijk. Kies je voor een campagne per e-mail? Ga je voor het verbeteren van de posities van je website in de zoekmachine? Koop je advertentieruimte op sociale media? Een relatief nieuwe methode om op te vallen, is een promotiefilm laten maken voor je bedrijf. Verschillende organisaties helpen je hierbij. Pro Motion Film is een voorbeeld van zo’n partij. Op deze pagina lees je meer over de kosten van een bedrijfsfilm laten maken.
In de afgelopen tijd is een dergelijke vorm van marketing steeds interessanter geworden, daar consumenten hun aankopen vaker online doen. Corona heeft ertoe geleid dat we in een tweede lockdown zitten, waarbij het gros van de winkels gesloten is. Consumenten ruilen de fysieke winkelstraat in voor het online shoppen. Op welke manier speel jij als ondernemer al in op deze trend? Hoe voorkom je dat de omzet van je bedrijf tijdens deze tweede lockdown tot nul daalt?
Verschil in kwaliteit van de video’s
Pro Motion Film is een organisatie die video’s van verschillende kwaliteitsniveaus aanbiedt. Kies bijvoorbeeld tussen een professionele video en een high-end video. Het verschil zit hierbij onder meer in de ervaring van de cameraman en de gebruikte apparatuur. De prijs van een professionele video van een minuut start vanaf 695 euro.
Houd er rekening mee, dat er bij zo’n video al snel een paar uur aan beeldmateriaal gemaakt wordt. Van dit beeldmateriaal maakt men vervolgens een video die de door jou gewenste boodschap overbrengt op kijkers. Kies je voor een high-end video, dan beginnen de kosten bij 895 euro bij een video van een minuut.
Let op, voor een video van twee minuten betaal je niet het dubbele! Voor een high-end video van twee minuten ligt de vanaf prijs op een kleine duizend euro.
[embed]https://vimeo.com/257851773[/embed]
Uitwerken van een script en shotlijst
Het laten maken van een promotiefilm voor je bedrijf gaat verder, dan het schieten van de beelden voor deze film. Het is minstens zo belangrijk om een passend script uit te werken en te denken aan de shotlijst. Het uitwerken van een script kun je overlaten aan een bedrijf als Pro Motion Film. Hetzelfde geldt voor het toevoegen van de ondertiteling aan de film.
Handig, wanneer mensen de video bekijken zonder geluid. Zo krijgen ze de videoboodschap toch goed mee.
Combineer de video met een teaser
Daarnaast is het raadzaam om de video voor de promotie van je bedrijf te combineren met een teaser. De teaser is een korte samenvatting van de video, welke normaliter niet meer dan 20 tot 30 seconden duurt. Voor een dergelijke teaser, welke ideaal is voor bijvoorbeeld de kanalen op sociale media, betaal je een bedrag van circa 125 euro. Door de teaser op sociale media te delen, verleid je mensen om door te klikken naar de video op je website. Met de juiste call to action zet je deze bezoeker om naar een klant.
Tips om te besparen op een bedrijfsfilm
Tot slot drie tips van Pro Motion Film-eigenaar Niels de Groot om te besparen op je videocontent:
Tip 1: Neem meerdere video’s op in een dag
De opnamedag is relatief de duurste kostenpost van een bedrijfsfilm maken. Als je dus meerdere bedrijfsfilms op een dag kunt opnemen, maakt dat de prijs per video een stuk voordeliger.
Tip 2: Doe zelf het voorbereidende werk
Het inplannen van de afspraken en locaties: hier gaat best wat tijd in zitten. Een videoproductiebedrijf kan dit voor je regelen, maar moet die uren doorberekenen. Vaak kun je deze werkzaamheden ook prima zelf doen. Scheelt weer op de offerte.
Tip 3: Houd je video kort
Een video van 3 minuten kost een video editor meer bewerkingstijd dan een video van 1 minuut. En waarschijnlijk heeft de video van 1 minuut meer impact online. Omdat een korte video eerder wordt bekeken. Dus meer views, voor minder geld.
Fotograaf: David van Woerden
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.