Instagram succesvol inzetten voor jou als ondernemer
12 februari 2020 15:02

Instagram is een van de populairste social media kanalen wereldwijd. En ook in Nederland gebruiken steeds meer mensen Instagram. Zo’n 5 jaar geleden gebruikte ongeveer 10% van de Nederlanders het social media platform. Anno 2020 is dat aantal flink gestegen en maakt zo’n 40% van de Nederlanders gebruik van Instagram.
Voor bedrijven biedt dat flinke kansen. Zeker als je doelgroep tussen de 15 en 35 jaar oud is. De meeste gebruikers zitten namelijk in deze leeftijdscategorie. Maar hoe zet je Instagram nu succesvol in? En hoe zorg je ervoor dat jouw Instagrampagina ook echt een succes wordt? Wij hebben een aantal tips voor je op een rij gezet.
1. Weet hoe Instagram werkt
Het klinkt misschien best logisch: maar het is belangrijk om goed te snappen hoe Instagram precies werkt. Het gaat vaak genoeg nog (goed) mis. Denk aan het verkeerd gebruik van hashtags, verkeerde formaat foto’s of het schrijven van compleet verkeerde teksten. Instagram is wat dat betreft best een complex kanaal en je doet er goed aan om het kanaal goed te snappen en te weten hoe Instagram werkt. Zo leer je omgaan met hashtags, ontdek je de juiste symbolen en emojis voor je juiste berichten en leer je op een goede manier berichten schrijven en foto’s plaatsen. Essentieel voor je succes op Instagram!
2. Facebook en Instagram koppelen
Facebook en Instagram koppelen, moet je dan nu wel of niet doen? Ja! Het koppelen van Facebook en Instagram bied je veel mogelijkheden. Zo kun je statistieken goed met elkaar vergelijken, kun je berichten 1 op 1 doorplaatsen en kun je ook nog eens berichten inplannen met behulp van de Facebook Creator Studio tool (ook wel Facebook voor makers genoemd. Heb je jouw Facebookpagina en Instagrampagina nog niet gekoppeld? Doen dus!
3. Stories maken
Waar veel bedrijven al wel berichten plaatsen op Instagram, wordt er qua stories vaak nog weinig gedaan. Misschien te spannend voor bedrijven of een onbekend terrein. Maar stories bieden veel mogelijkheden om je kenbaar maken aan je doelgroep. Maak gebruik van de juiste hashtags, tag plaatsen en personen of maak slim gebruik van GIF’s: Stories moet je nu echt wel gaan inzetten!
4. Weet wanneer je volgers online zijn
Wil je veel bereik genereren? Zorg er dan voor dat je weet wanneer je iets moet posten. Zodra je jouw Facebookpagina en Instagramaccount hebt gekoppeld, kan je in Facebook Creator Studio (zie tip 2) zien op welke dagen tijdstippen jouw volgers actief zijn. Superhandig om te weten en om je content op af te stemmen.
Wil je van jouw Instagrampagina ook een succes maken? Ga dan actief aan de slag en pas deze tips toe op jouw pagina. Meer bereik en volgers gegarandeerd!
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.