Hoe helpt de click-to-call-widget bedrijven om tot 120% meer verkoopgesprekken te genereren?

11 oktober 2022 15:53

Hoe helpt de click-to-call-widget bedrijven om tot 120% meer verkoopgesprekken te genereren?

De click-to-call-widget is een lead capture tool die vooral erg populair is in de Verenigde Staten, Italië en Polen, maar het gebruik neemt toe in andere Europese landen zoals Frankrijk, Spanje en Nederland.

Hoe werkt click-to-call?

Wanneer bezoekers een website bekijken, zien ze een icoontje of pop-up waarmee ze een telefoonoproep van het bedrijf kunnen aanvragen. Als de gebruiker zijn telefoonnummer invoert, wordt hij teruggebeld, zo simpel is het. Er vinden echter complexere processen plaats op de achtergrond. Wanneer de gebruiker zijn telefoonnummer invoert, belt de software meteen naar het bedrijfspersoneel om zo snel mogelijk een verbinding tot stand te brengen. Zodra een van de medewerkers opneemt, belt de software de klant direct terug zodat deze in gesprek raakt met de medewerker. Met de app CallPage gebeurt dit meestal binnen 28 seconden.

De hoge conversieratio van click-to-call-tools is gebaseerd op twee elementen, waarvan het verrassingselement de eerste is. Gebruikers zijn nieuwsgierig en willen kijken of het bedrijf daadwerkelijk in 28 seconden tijd terugbelt. Het tweede element is de noodzaak om een directe reactie te krijgen. Tijdens tests door CallPage onder klanten konden bezoekers van landing pages kiezen uit twee opties: een telefoonnummer achterlaten en binnen dertig seconden worden teruggebeld of een contactformulier invullen en binnen vierentwintig uur een reactie krijgen. Vijfenzeventig procent van de gebruikers koos ervoor om meteen te worden teruggebeld!

Het belangrijke aspect van een callback is dat de gebruiker direct een reactie krijgt, zonder lang te hoeven wachten, zonder dat het veel moeite kost en zonder dat hij voor het gesprek moet betalen. In tijden van bots en algoritmes snakken mensen naar contact met een fysiek persoon.

Dankzij al deze aspecten helpt click-to-call bedrijven aan een groter aantal verkoopgesprekken via de website. Klanten die CallPage implementeerden op hun website, zagen een toename van de conversieratio van hun website tot wel 120%.

Andere eigenschappen van click-to-call

De eenvoudigste click-to-call-widgets bieden alleen maar eenvoudige callbackopties, zonder veel aanpassingsmogelijkheden. Geavanceerdere tools als CallPage beschikken daarnaast over talrijke aanvullende opties zoals:

● de mogelijkheid om een widget te maken met een andere lay-out;
● personalisatie van de lay-out, het uiterlijk en de tekst van de pop-up;
● buiten-werktijden-modus;
● scoringsregels;
● sms-notificatie voor het bedrijf en de gebruiker;
● gesprekken opnemen;
● opnieuw proberen te bellen;

Grootste successen: autobranche, e-commerce, zakelijke dienstverlening

Click-to-call werkt aanmerkelijk beter in bepaalde branches. Volgens CallPage boekt de widget de beste resultaten in de volgende sectoren: zakelijke dienstverlening, vastgoed, gezondheidszorg, verzekeringen en financiën, reizen en horeca, autobranche en e-commerce.

De grootste CallPage-klant van Nederland is actief als zakelijke dienstverlener en genereert gemiddeld 300 gesprekken per maand.

Registratiecoupon voor CallPage

Voor lezers van de website Hét Ondernemersbelang heeft CallPage een speciale coupon voor een maandabonnement. Met deze code “Ondernemersbelang2022” kun je je aanmelden voor CallPage met 10% korting. CallPage biedt daarnaast een proefperiode van 7 dagen aan zodat bedrijven kunnen kijken hoe click-to-call functioneert op hun website. De proefversie beschikt over alle functies, je hebt geen creditcard nodig en de installatie duurt ongeveer 10 minuten.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.