GHW trendsetter in klantcommunicatie

14 december 2021 13:27

GHW trendsetter in klantcommunicatie

GHW assurantiegroep is constant op zoek naar manieren om zijn lijfspreuk ‘GHW verzekert persoonlijk’ waar te maken. Met de twee nieuwe communicatie-instrumenten zet GHW een volgende stap om verzekeringen zo eenvoudig en persoonlijk mogelijk te maken.

Al bijna een eeuw lang is GHW een prominente en vooral vernieuwende speler op verzekeringsgebied. In de regio, maar ook daarbuiten, streeft GHW ernaar om een ware verzekeringspartner te zijn, voor bedrijven én voor particulieren. Betrokken, pragmatisch adviserend en met laagdrempelige klantcontent probeert GHW zijn klanten zo goed mogelijk wegwijs te maken in de verzekeringswereld. De twee nieuwe communicatiemiddelen die GHW onlangs introduceerde sluiten uitstekend aan bij dit streven. Met de podcast Polis Praatje en de GHWinkel opent het intermediair twee nieuwe kanalen waarmee er met zijn klanten gecommuniceerd kan worden.

Polis praatje

Op 1 november 2021 lanceerde GHW zijn gloednieuwe podcast: Polis Praatje. Sander van Alphen, directeur van GHW, legt het idee achter de podcast uit: “We zoeken permanent naar nieuwe mogelijkheden om klanten nog beter van dienst te zijn, waarbij we vooral ook rekening houden met het communicatiegedrag van de klant. Die heeft niet altijd tijd om uitvoerig te zitten lezen, maar wil juist snel en op elk gewenst moment over de informatie beschikken die hij/zij nodig heeft.” GHW heeft als een van de eerste intermediairs van Nederland een podcast, die zowel gericht is op particulieren als op bedrijven. Van Alphen: “Onze podcast informeert laagdrempelig en in begrijpelijke taal vooral over het voorkomen van risico’s. Met preventief advies kunnen we veel ellende voorkomen.” Wat een podcast extra interessant maakt, is dat je op elk gewenst moment kunt luisteren: tijdens het koken, in de auto of tijdens een wandeling in de natuur. “Informatie on demand”, aldus Van Alphen. “Polis Praatje is te beluisteren via Polispraatje.nl of op YouTube en Spotify.” Polis Praatje sluit aan in een lange rij van materiaal dat GHW inzet om vragen van klanten te beantwoorden. “Naast de podcast hebben we een uitvoerig archief beschikbaar: van thematische video’s tot whitepapers en nieuwbrieven. De klant kan alle gewenste informatie vinden, maar ook onze adviseurs kunnen dit archief gebruiken om bepaalde zaken nog eens voor de klant te verduidelijken.”

GHWinkel

Een ander nieuw stokpaardje in de stal van GHW is de GHWinkel; een webshop met preventieve producten voor een (brand)veilige omgeving, zowel privé als zakelijk. De GHWinkel is een samenwerking tussen GHW en ESVSHOP, een specialist op het gebied van veiligheidsproducten. Sander van Alphen licht toe: “We hebben onze roots in Nijmegen en wilden graag ook met een lokale partner zakendoen. We versterken elkaar.” Via GHWinkel.nl kan iedereen eenvoudig producten bestellen. Van Alphen: “De achterliggende gedachte is voor ons vooral service naar de klant.” GHW begeleidt zijn klanten graag met zijn expertise. Met de GHWinkel kunnen klanten op locatie, eenvoudig en doelgericht producten aanschaffen die nodig zijn om aan sommige voorwaarden van de polis te voldoen. “Het belangrijkste is dat je bij schade niet voor nare verrassingen komt te staan.” aldus Van Alphen. “Goed en duidelijk informeren is misschien wel de meest belangrijke taak van een adviseur. Als innovatieve en vooruitstrevende organisatie zoekt GHW altijd naar de meest effectieve kanalen. Onze nieuwe podcast en webshop zijn hiervan weer sprekende voorbeelden.”

GHW assurantiegroep B.V.

Takenhofplein 3
6538 SZ Nijmegen
Telefoon 024 – 324 76 00
E-mail ghw@ghw.nl
www.ghw.nl

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.