Genereer meer bekendheid met buitenreclame: 3 voorbeelden

10 februari 2022 09:35

Genereer meer bekendheid met buitenreclame: 3 voorbeelden

Als bedrijf wil je niet alleen binnenshuis, maar ook buiten de deur opvallen. Jouw merk en je huisstijl verdienen het om gezien te worden! Met buitenreclame kun je ervoor zorgen dat je merk op allerlei creatieve manieren in het oog springt. De mogelijkheden om buiten de deur bekendheid te gerereren zijn namelijk eindeloos. In dit artikel geven we 3 creatieve voorbeelden van buitenreclame. Doe er je voordeel mee!

Gevelreclame

Wil je echt opvallen, dan is gevelreclame een uitstekende keuze. Met deze vorm van buitenreclame kun je alle kanten op. Kies voor groot of klein, losse letters of een gevelbord, analoog of digitaal. Door te kiezen voor gevelreclame zorg je ervoor dat jouw pand goed zichtbaar is. Veel bedrijven kiezen ervoor om de bedrijfsnaam en eventueel het logo op de gevel te bevestigen. Voorbijgangers zullen de buitenreclame zeker opmerken waneer deze aantrekkelijk gepresenteerd wordt. Met mooie gevelreclame val je niet alleen op: je maakt het voor bezoekers ook makkelijker om je bedrijf te vinden. Door belichting aan de gevelreclame aan toe te voegen zorg je er bovendien voor dat je ook s’avonds in het donker goed zichtbaar blijft.

Lichtreclame

Voor wie ook wil opvallen in de avonduren zijn er diverse opties. Naast belichte gevelreclame kun je namelijk kiezen voor verschillende soorten lichtreclame. Wat dacht je bijvoorbeeld van retro neonreclame? Deze kleurrijke vorm van reclame kun je gebruiken voor je logo, bedrijfsnaam of een opvallende slogan. Met het verlichten van reclame op de gevel kun je ook diverse kanten op. Je kunt namelijk kiezen voor verlichte reclameletters of –borden, of aangelichte reclame.

Onderweg opvallen

Is het je wel eens opgevallen hoeveel bedrijfsnamen je onderweg onbewust onthoudt? Met name in een file of wachtend bij het stoplicht neem je heel bewust alle reclame die aan je voorbij gaat in je op. Als bedrijfseigenaar kun je hier op een creatieve manier op inspelen. Autoreclame leent zich perfect voor eigenzinnige slogans die blijven hangen, of een mooi of opvallend beeld. Een herkenbare bedrijfsauto draagt bij aan een professioneel imago. Daarnaast biedt autoreclame de uitgelezen kans om het aantal contactmomenten met je potentiële klanten te vergroten.

Ben je veel onderweg op de fiets, bijvoorbeeld om maaltijden te bezorgen, dan kun je denken aan het bestickeren van een bakfiets of koeriersfiets. Een bord tussen het frame van de fiets is bijvoorbeeld een mooie manier om je merk zichtbaar te maken op straat. Daarnaast kun je denken aan reclame op fietstassen, of zelfs een groot reclamebord dat aan de achterkant van de fiets bevestigd is.

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.