
Op donderdag 23 februari wordt in Den Haag het eerste Retailinnovatie Festival georganiseerd. Tijdens het festival wordt de toekomst van retail besproken, beleefd én gecreëerd middels o.a. keynote speeches van Joop de Boer (Pop-Up City) en Niven Kunz (NIVEN & Friet District), winkelsafari’s langs de retailparels van Den Haag en interactieve breakout-sessies. Het Retailinnovatie Festival is een initiatief van de Retailinnovatieagenda en diens partners, en wordt georganiseerd voor retailers, ondernemers, vastgoedprofessionals, kennisprofessionals, beleidsmedewerkers en ontwikkelaars. Het inhoudelijke programma vindt plaats in Korzo, de binnenstad van Den Haag en rondom conceptstore Collectiv. Collectiv is als playground tevens het middelpunt van het festival met foodtrucks, een muziekprogrammering en ‘tentoonstelling’ van retailinnovaties. Meer informatie en het volledige programma: www.retailinnovatiefestival.nl
Futureproof
“Retailland verandert snel, dus de branche moet blijven vernieuwen om futureproof te worden en te blijven. Met het Retailinnovatie Festival geven we retailers en andere betrokkenen op interactieve wijze inspiratie en handvatten om dit te doen”, legt Karsten Klein (wethouder Stedelijke Economie, Zorg en Havens in Den Haag en vertegenwoordiger van de Retailinnovatieagenda) uit. “Hoewel de eerste editie in Den Haag plaatsvindt, is het Retailinnovatie Festival een landelijk evenement. Het is onze ambitie om een jaarlijks terugkerend festival neer te zetten, in verschillende steden. Den Haag is als ‘living lab’ voor retailinnovaties een echte voorloper op dit gebied en stelde zich daarom graag beschikbaar als gastheer van het eerste Retailinnovatie Festival. Deze stad barst van de innovatieve retailconcepten, net als andere partners als bijvoorbeeld Roermond.”
Over de Retailinnovatieagenda
De Retailinnovatieagenda heeft als doel om innovatieve oplossingen voort te brengen voor de retailvraagstukken van nu en de toekomst. De Retailinnovatieagenda is gericht op het vergroten van ondernemersvaardigheden, zodat retailers (nog) beter voorbereid zijn op de toekomst. De innovatie zit in concrete kennis, producten, diensten, tools en concepten, maar ook in de wijze waarop deze tot stand komen. Speerpunten in de Agenda zijn ‘Living Labs’, kennis, technologie & vernieuwende concepten, educatie & opleiding en het faciliteren van ontmoetingen en kruisbestuivingen.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.