Bek 1 op 1 publiceren neemt retailtak Molenberg Media over
29 maart 2017 08:49
Een deel van de activiteiten van het failliet verklaarde Molenberg Media is per direct overgenomen door Bek 1 op 1 publiceren. Het betreft hierbij de retailtak van Molenberg, die enkele grote supermarktketens en andere retailbedrijven omvat. Bek is gespecialiseerd in retailoplossingen, zoals online en offline promotiemateriaal en fulfilment op maat, en kan daarom het klantenpakket van Molenberg optimaal bedienen. Het aantal van ruim 2.000 winkelpromotiepakketten die Bek al wekelijks produceert, explodeert met de overname naar circa 3.200 pakketten.
Het Veghelse familiebedrijf Bek neemt de retailtak van Molenberg compleet over. Dat zijn de directie van Bek en curator Dignus Meulenberg van Benthem Gratama Advocaten te Zwolle deze week overeengekomen. Dit veroorzaakt voor Bek een explosieve groei en een kans om hun klantenportfolio nog verder uit te breiden. “Een groot deel van de relaties van Molenberg komt uit de retail, waar onze organisatie volledig op is ingericht. We zijn volkomen gespecialiseerd in POS-materiaal voor retail-Nederland. Daarom kunnen we de klanten van Molenberg optimaal bedienen”, aldus Niels Bek, directeur van het gelijknamige bedrijf.
Daarnaast neemt Bek de komende periode de totale exploitatie van Molenberg voor haar rekening. Daarmee wordt voorkomen dat de productie in Zwolle wordt stilgelegd. Bek gaat verder: “Samen met de medewerkers van Molenberg zorgen wij dat de exploitatie in deze periode zo soepel mogelijk doorloopt en klanten zo min mogelijk hinder ondervinden van de situatie. De komende tijd zullen wij met curator Meulenberg het exacte vervolgplan van het faillissement bepalen.” Het is nog niet duidelijk of het bedrijf in Zwolle open blijft. Bek overweegt om een aantal medewerkers van Molenberg over te nemen.
Er worden wekelijks al ruim 2.000 volledige winkelpakketten door Bek geproduceerd. Daar komen er nu nog eens 1.200 bij. Dat baart Bek geen zorgen: “Deze plotselinge explosieve groei heeft geen effect op onze huidige producties. We zijn erop voorbereid om snel te kunnen schakelen, en onze systemen kunnen de extra capaciteit aan. Bovendien is het een mooie kans om ons retailportfolio nog verder uit te breiden.”
Bek 1 op 1 publiceren beweegt zich op alle terreinen van de communicatiebranche, met een duidelijke focus op food-, retail- en consumentenmerken. Het produceert gepersonaliseerde offline en online content, zoals direct mails en e-mailmarketing en levert haar klanten fulfilment op maat.
Reacties op dit artikel
Reactie plaatsen? Log in met uw account.