TIME: marktonderzoek in Canada

11 mei 2017 09:42

TIME: marktonderzoek in Canada

The International Marketing Expedition (TIME) heeft ook dit jaar weer een schitterende en unieke kans gecreëerd om marktonderzoek te doen in een aantrekkelijk land. Na vele succesverhalen staat Canada dit jaar als uitdaging op de planning.

TIME is gelieerd en ondersteund door de Universiteit van Tilburg. De afgelopen 25 jaar zijn kwalitatief hoogwaardige marktonderzoeken op academisch niveau uitgevoerd in verschillende landen waaronder: China, Taiwan, Peru, Chili, VAE, Singapore en Turkije.

Het bestuur in samenwerking met de Raad van Advies kiezen ondernemende, proactieve en multidisciplinaire studenten van de Universiteit van Tilburg. Deze young professionals, waarvan velen met een hbo-bachelor achtergrond, bevinden zich momenteel in de laatste fase van hun master. Dit kan een unieke gelegenheid zijn voor bedrijven om alvast in contact te komen met de crème de la crème studenten van de Universiteit van Tilburg.

TIME is uniek

- Naast het vooronderzoek in NL biedt TIME een veldonderzoek op locatie gedurende 4 weken. Hierdoor kunnen effectieve relaties met potentiële partners worden opgebouwd en wordt de betrouwbaarheid van de markinformatie verhoogd.

- Het onderzoek is tegen kostprijs (5.500,-) aangezien Stichting TIME geen winstoogmerk heeft.

- Het onderzoek is van academisch niveau ondersteund door de Raad van Advies en gerenommeerde professoren van de Universiteit van Tilburg.

- De Raad van Advies bestaat uit senior marketeers, financiële experts uit het (internationale) bedrijfsleven in combinatie met (oud) Marketing docenten van de Universiteit Tilburg.

- TIME onderzoekt niet alleen kansen maar behoedt ondernemingen ook voor significante investeringen in ogenschijnlijke potentiele markten.

- TIME biedt deze unieke kans aan maximaal 10 opdrachtgevers om de juiste kwaliteit te waarborgen.

- TIME kan zowel voor het MKB als voor de multinational interessant zijn.

Waarom Canada

Volgens Arie Plieger, Economisch Beleidsadviseur van de Nederlandse Ambassade, heeft de Canadese markt veel potentie voor Nederlandse bedrijven. Enkele redenen hiervoor zijn:- CETA: onlangs is het handelsakkoord tussen Canada en de Europese Unie, beter bekend onder de afkorting CETA, aangenomen door het Europees Parlement. Het vrijhandelsakkoord moet de handel tussen Canada en de EU alsook de werkgelegenheid bevorderen. Dat gebeurt met name door het verlagen dan wel afschaffen van vele in- en uitvoerrechten. - Kansrijke sectoren – zoals lucht- en ruimtevaart, geomatica, waterwerken, digital media, software/ICT, gezonds- en levenswetenschappen, (bio)-energie en agri-food – wat het investeren in het land aantrekkelijk maakt. - Belangrijke handelsroutes: Canada beschikt over steden als Montréal en Toronto die door hun gunstige ligging toegang tot landen over de hele wereld bieden.

Pak deze kans!

Ga naar www.time-tilburg.nl en meldt u zichzelf aan als u geïnteresseerd bent om uw bedrijfsactiviteiten te starten of uit te breiden in Canada. Suggesties voor andere landen zijn ook meer dan welkom, zodat deze als potentieel land op de shortlist kunnen worden gezet om in de nabije toekomst te onderzoeken. De inschrijftermijn eindigt eind juni of eerder wanneer 10 geschikte bedrijven zich hebben aangemeld.

Voorzitter van de Raad van Advies TIME

Ron Colen (mede Director en financieel strateeg bij NXP Semiconductors) «

 

 

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.