ARDEE B.V. is klaar voor de toekomst

11 juli 2017 09:09

ARDEE B.V. is klaar voor de toekomst

Hoe kun je groeien zonder log te worden? Hoe zorg je dat zelfs de grootste projecten en technische vernieuwingen op een klantgerichte, duurzame wijze vorm krijgen, van ontwerp tot turnkey? Dat het kan bewijst een naar verhouding klein maar innovatief team van betrokken mensen al jaren.

Een dienstverlener moet blijven groeien om sterk te staan. Dat hoeft niet per se te betekenen groter worden, al heeft in het geval van ARDEE B.V. versterking wel plaatsgevonden. Groeien kan tevens betekenen ‘dóór ontwikkelen’. In kennis, aanbod en als organisatie. In dit geval heeft het allemaal plaatsgevonden en dat proces is ook niet stil komen staan.

Samenwerken

Trouwe lezers van Hét Ondernemersbelang kennen Herman den Boeft al even, als mede-eigenaar van een bedrijf dat grossiert in technische ‘brownfield’ oplossingen, maar ook als warm pleitbezorger van meer op de praktijk afgestemd onderwijs en samenwerking in de sector. Deel van de groeiprocessen die ARDEE B.V. doormaakte is de komst van nieuwe partners. Tegenwoordig staat hij samen met Aart Besemer, Jack Stabel en Bas Kimpel aan het hoofd van een heel team aan technische specialisten. Hun belangrijkste opdracht is grotendeels hetzelfde gebleven: op locatie technische productieprocessen verbeteren, van delen vervangen tot optimaliseren. De partners die daar het meeste een beroep op doen zijn producenten in de foodsector, waterzuivering, energie, chemie en verwante bedrijven. Ze komen vooral steeds terug bij ARDEE B.V. omdat het team allround is. De gezamenlijk opgedane kennis betekent gedegen ondersteuning, van advies en ontwerp tot oplevering.

Open staan voor vernieuwen

De wereld is ontzettend dynamisch anno nu. Ontwikkelingen en technieken buitelen bijna over elkaar heen. Dat is eerder in de geschiedenis eens gebeurd, tijdens de Industriële Revolutie van ongeveer anderhalve eeuw geleden. Er zijn belangrijke lessen te leren uit die geschiedenis, aldus de ARDEE’ers. Wend je niet af van nieuwe ontwikkelingen maar omhels ze juist. Maak ruimte voor verbeteringen, voor jezelf, voor je organisatie en voor de wereld om je heen. Dat booreilanden en gaswinning plaatsmaken voor zonne-energie en andere duurzame toepassingen, die ooit ook weer het veld zullen ruimen voor nog betere oplossingen, is alleen maar toe te juichen. ARDEE maakt zich al die nieuwe mogelijkheden en technieken zo snel mogelijk eigen en zet ze graag in om processen bij klanten te optimaliseren. Samen met opdrachtgevers wordt bijvoorbeeld het verbruik onderzocht om dan nieuwe energie-oplossingen voor te stellen. Het maatwerk en de betrokkenheid zijn gebleven, de grootte van projecten is wel toegenomen in de loop der jaren.

Uniek in flexibiliteit

Hoe een modern en flexibel bedrijf als ARDEE met dergelijke grote trajecten omgaat? Nog altijd door dicht op die opdrachtgever te zitten, samen op te trekken. Dat is in de sector uniek te noemen. De meeste dienstverleners zijn er te log voor. Soms speelt ook het tekort aan beschikbare technici parten. Omdat ARDEE een uiterst flexibele organisatie is gebleven, is dat hier niet snel een issue. Door juist heel open en ontvankelijk te participeren op nieuwe mogelijkheden en technieken, door te zorgen voor een pool aan ervaren vakmensen die elkaar aanvullen en versterken, lukt het steeds weer om zelfs de grootste projecten snel en doelmatig op te pakken.

Maar het blijft spannend. In die zin wil man van het eerste uur Herman toch nog wel even kwijt dat de urgentie betreffende het vinden van vakmensen niet bepaald is afgenomen. Zijn oproep aan onderwijs en werkgevers om daar letterlijk en figuurlijk werk van te maken klinkt onverminderd voort. Mét praktijkopleidingen, alleen dan wordt het wat. «

ARDEE B.V.

www.ardee.nl

Tekst: Hans-Jorg van Broekhoven / Fotografie: Chris van Klinken

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.