Nederlandse start-up Prestato lanceert app voor bedrijfsbeheer

22 juli 2021 15:58

Nederlandse start-up Prestato lanceert app voor bedrijfsbeheer

De Nederlandse start-up Prestato lanceert een nieuwe app voor bedrijfsbeheer. Een innovatieve applicatie waarmee vooral kleine bedrijven in Nederland een complete managementoplossing in huis kunnen halen.

Prestato is bedoeld om kleine Nederlandse bedrijven te voorzien van dagelijks afsprakenbeheer, debiteurenprocessen en klantcommunicatie. De managementtool is samen met het Amerikaanse bedrijf vcita gecreëerd.

 De technologie van Prestato wordt namelijk grotendeels door de API's en ontwikkelaarstools van vcita aangedreven. vcita is een managementplatform voor kleine bedrijven en start-ups, waarvan het hoofdkantoor is gevestigd in Seattle.

Wat is Prestato?

Prestato is een bedrijfsbeheer-app voor een complete managementoplossing gericht op Nederlandse MKB’ers en kleine bedrijven. Het multifunctionele platform omvat bedrijfsprocessen die zelfstandig ondernemers nodig hebben om hun bedrijf digitaal te beheren. De nieuwe applicatie biedt daarnaast ook de mogelijkheid om op te schalen zodat ondernemers het groeiende klantenbestand kunnen blijven bedienen.

Naast een portaal voor klantcommunicatie en een volledig CRM, biedt Prestato de mogelijkheid voor toekomstige klanten om bijvoorbeeld online een afspraak in te plannen. Een afsprakenplanning maakt het voor kleine bedrijven eenvoudiger om het overzicht te bewaren.

Ook voor hun klanten wordt het door de nieuwe app een stuk makkelijker om binnen enkele stappen een afspraak te maken. Het overkoepelende doel hiervan is om elke potentiële klant een ​​naadloze merkervaring aan te bieden.

Prestato is overigens een volledig vernieuwde versie van een bestaande applicatie. De voorganger van Prestato was namelijk al eerder bekend onder de naam OIIO. Sinds 2019 helpt deze applicatie zelfstandig ondernemers en eigenaren van kleine bedrijven in Nederland om hun bestaande klantrelaties te onderhouden en te verbeteren.

Inmiddels biedt de software aan meer dan 2000 bedrijven ondersteuning op het gebied van bedrijfsadvies, financiën, onroerend goed en meer. Prestato is beschikbaar als één compleet pakket tegen een betaalbare en concurrerende prijs.

Tijdsparende mogelijkheden van Prestato

Prestato biedt verder nog genoeg andere opties om de huidige bedrijfsprocessen van kleine bedrijven te verbeteren. Binnen de applicatie kunnen zelfstandig ondernemers gebruik maken van onder anderen; digitale betalingen, facturen, bonnen, e-mailnieuwsbrieven, sms-berichten en aangepaste promoties.

Hierbij zorgt de ‘Payment Engine’ bijvoorbeeld ervoor dat ondernemers volledige controle krijgen over de nog te ontvangen betalingen. Daarnaast zorgt de ingebouwde ‘Listing Management’ functie dat kleine bedrijven ook lokaal perfect gevonden kunnen worden. Uiteraard gebeurd dit zonder dat Prestato hierbij extra marketingkosten in rekening brengt.

Ook bestaat de mogelijkheid voor lokale SEO-promotie en tools voor digitaal reputatiebeheer. Volgens productmanager Patrick Bongaerts is Prestato hiermee een nieuwe, innovatieve en slimme app voor bedrijfsbeheer, waarbij het gebruik leidt tot hogere inkomsten, betere cashflow, verbeterde online aanwezigheid en een perfecte klantbetrokkenheid.

Verder biedt de nieuwe applicatie ook hulp en ondersteuning aan MKB-eigenaren, die bijvoorbeeld de schade van de COVID-19-pandemie willen herstellen. De twee bedrijven zijn trots om de capaciteiten van Prestato te combineren met die van Uberall.

Beste moment voor lancering bedrijfsbeheer app

De samenwerking tussen vcita en Prestato is een geweldige kans voor de twee techbedrijven om meerwaarde te bieden aan hun bestaande klantenbestand. Ook biedt de applicatie diverse kansen om bijvoorbeeld het wereldwijde ecosysteem voor kleine bedrijven te versterken.

Zo kunnen zij een nieuwe, uitgebreide app voor bedrijfsbeheer leveren aan kleine Nederlandse bedrijven, die graag willen herstellen en groeien nadat het ergste van de pandemie voorbij is. Zolang deze bedrijven de digitale tools tot hun beschikking hebben, kunnen er via deze weg interessante kansen voor kleine bedrijven ontstaan, om zich in een wereld zonder Covid-19 verder te ontwikkelen.

De pandemie van COVID-19 heeft de digitale transformatie voor zowel kleine als grote bedrijven namelijk behoorlijk versneld. Tegenwoordig verwachten consumenten contactloze betalingen voor diensten en producten, directe digitale communicatie en selfservice. Ook zaken als een online afsprakenplanning en digitale bonnen, die zelfstandig ondernemers snel met hun online banktools kunnen delen.

De nieuwe Prestato-app biedt talloze mogelijkheden voor eigenaren van kleine bedrijven, om in de toekomst aan deze nieuwe klantverwachtingen te voldoen. Op deze manier wordt het dus ook voor zelfstandig ondernemers mogelijk gemaakt, om zelfstandig een digitaal bedrijf te beheren. Het management van Prestato vond dat de tijd rijp was om hulp en ondersteuning te creëren voor kleine bedrijven, die klaar waren voor herstel na COVID.

De naam Prestato combineert de woorden 'presto' (snel) en ‘prestatie’. Deze woordkeuze is met name bedoeld om de manier uit te drukken waarop de nieuwe app kleine bedrijven zal helpen om doelstellingen voor toekomstige bedrijfsgroei snel te bereiken.

Samenwerkingsverband tussen Prestato en vcita

Het bedrijf vcita helpt door middel van de bedrijfsbeheer-app MKB's en zelfstandig ondernemers een bedrijf op te bouwen en te beheren waar ze trots op kunnen zijn. Daarnaast helpt vcita kleine bedrijven om ook in de digitale economie te blijven concurreren.

De cloudgebaseerde oplossingen van vcita helpen ondernemers en kleine teams om hun gehele bedrijf van A tot Z te beheren. Dankzij de producten van vcita worden tijdrovende taken zoals planning, inning van betalingen en marketingcampagnes eenvoudig omgezet in simpele handelingen waarbij slechts één klik, vanuit één app voldoende is.

Prestato, voorheen OIIO, maakt het tot hun missie om kleine en middelgrote bedrijven te ondersteunen bij het verbeteren van de klantervaring. Dankzij de optimale klantbeleving die kleine bedrijven aan hun klanten kunnen bieden, ontstaan volgens Prestato de uitgesproken kans om hun bedrijf te laten groeien.

Via een multifunctionele bedrijfsbeheer platform biedt Prestato de ondersteuning die zelfstandig ondernemers nodig hebben om in een digitale wereld succesvol te worden. Zo wordt het direct een stuk makkelijker om klantbestanden, afspraken, betalingen, marketing en online aanwezigheid te beheren. Uiteraard is dit overal ter wereld, op elk gewenst moment en vanaf elk apparaat mogelijk.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.