De vragen die je moet stellen voordat je een SEO-specialist gaat inhuren

27 augustus 2021 11:45

De vragen die je moet stellen voordat je een SEO-specialist gaat inhuren

Het is geregeld, je hebt eindelijk besloten om echt te beginnen met je SEO-inspanningen. Tijd om een SEO-specialist in te schakelen om je op weg te helpen. Het is tijd om je SEO-game te verbeteren. Geen DIY SEO meer met Yoast of door het opvolgen van het advies dat je 5 jaar geleden in een blogpost kreeg.

Het is tijd om over te gaan naar de volgende fase. Het is waar dat het veld van organische SEO de laatste jaren zo complex is geworden dat het beter is om een specialist aan het roer te laten wanneer je twijfelt. Lees hier welke vragen je moet stellen voordat je een SEO-specialist inhuurt.

Een SEO-specialist met tenminste 3 jaar ervaring

In principe moet je streven naar iemand die tenminste 6 jaar ervaring heeft in zoekmachine optimalisatie. Dit betekent dat de persoon op zijn minst een senior SEO-specialist is. SEO evolueert continu, en daardoor heb je een specialist nodig die weet om te gaan met de veranderingen in het Google algoritme.

Aan de andere kant is het ook belangrijk om SEO experts te vermijden die vertrouwen op verouderde technieken of die een penalty van Google hebben gekregen. Het kan je veel zichtbaarheid en verkeer kosten als een specialist een penalty veroorzaakt. Een goede SEO specialist kan verschillende soorten strategieën implementeren, afhankelijk van de situatie. Je moet weten hoe je je moet aanpassen op dit gebied in plaats van hetzelfde recept toe te passen als een robot.

De jaren van ervaring zullen ook hun deel van situaties en site types in verschillende industrieën hebben gebracht. Een SEO expert moet in staat zijn om jouw business branche te begrijpen om de juiste SEO campagnes te voeren.

Een SEO-specialist met passie voor het vak

De wereld van SEO is voortdurend in beweging. Dit betekent dat een goede specialist een echte interesse en passie moet hebben voor zoekmachine marketing in het algemeen. Wanneer je een goede kennis hebt van SEO-trends, kun je vrij gemakkelijk voorspellen wat er gaat gebeuren. Vervolgens kun je deze kennis gebruiken om de klanten een voorsprong te geven op de concurrentie.

Een SEO expert moet gewapend zijn met zoveel kennis in zijn vakgebied dat hij/zij je verschillende manieren kan bieden om hetzelfde doel te bereiken. Dit vereist natuurlijk ervaring, maar ook passie. Zoveel kennis hebben over hun vakgebied dat ze meerdere methodes kunnen vinden om een doel te bereiken. Natuurlijk is hier ervaring voor nodig, maar om echt een voordeel te hebben, heb je ook passie nodig.

Zoek een SEO-consultant die jou begrijpt: communicatie is key

Iemand kan de meeste ervaring met SEO in de wereld hebben, als een specialist het niet goed overbrengt, is het bijna nutteloos. Je moet er zeker van zijn dat jouw SEO-expert in staat zal zijn om belangrijke concepten uit te leggen aan jou, de klant. Onderschat nooit het belang van het begrijpen van wat een expert je vertelt.

Als je niet begrijpt wat er tijdens het eerste gesprek wordt gezegd, stel dan vragen. Wees niet bang om door te vragen! Als je ondanks deze vragen nog steeds niet overtuigd bent van de communicatievaardigheden van de SEO-consultant, dan is het tijd om een andere te zoeken! Wanneer een SEO-consultant belangrijke algoritme-updates die van invloed zijn op online bedrijven niet kan uitleggen, dan praat je met de verkeerde persoon.

Veel bedrijven maken de fout van het inhuren van de beste kandidaten "op papier", om vervolgens te ontdekken dat ze zeer oncommunicatief of zelfs volledig afwezig zijn. Dit kan leiden tot een SEO-strategie die niet echt aan jouw behoeften voldoet (en tot een hoop frustraties). Zoek altijd een SEO-specialist uit die doet aan goede communicatie, zoals een SEO-bureau.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.