Online- versus offline marketing: dit zijn de verschillen

27 juni 2019 11:26

Online- versus offline marketing: dit zijn de verschillen

Marketing is een belangrijk onderdeel van een bedrijf. Het is mogelijk om de keuze te maken tussen online- en offline marketing. De vraag is vaak wat nu eigenlijk beter is. Het is afhankelijk van wat je daadwerkelijk doet en welk doel je wilt bereiken. Is een grote advertentie in een dagblad zinvol? Of is het juist slimmer om Adwords in te zetten om op een specifieke zoekterm gevonden te worden? Het is belangrijk om alle mogelijkheden te bekijken. Soms is het ook zinvol om een combinatie te zoeken van zowel online als offline. Graag bespreken wij een aantal van de verschillende mogelijkheden.

Stuur je jouw nota’s nog per post?

Wanneer je nog per post facturen verstuurd is dit een indicatie dat het interessant kan zijn om offline marketing toe te passen. Wat dacht je van een brochure toevoegen bij de nota of misschien een flyer? Er zijn volop mogelijkheden om je offline marketing toe te passen bij het versturen van de nota’s. Het is belangrijk om je adressenbestand te gebruiken en in te zetten om je bedrijf te laten groeien. Een goede huisstijl is natuurlijk minstens net zo belangrijk. Het briefpapier, enveloppen, de flyers en bijvoorbeeld visitekaartjes maken kan gelukkig allemaal op één centrale plek. Drukwerkdeal.nl is zo’n plek.

Online marketing

Het inzetten van online marketing is verstandig en slim als je klanten meer online zitten. Zit je klant de hele dag met een mobiele telefoon in de hand? Of de hele avond op het internet? Dan is het goed om online je klanten te gaan benaderen. Je klanten zitten online en het is voor jou dus ook van groot belang om online te zitten. Het is belangrijk om een eigen website te hebben. Daarnaast is het ook verstandig om aanwezig te zijn op de sociale media. Kijk ook eens naar de mogelijkheden om hoog te scoren in de zoekmachines. Het is geweldig om te zien welke opties er allemaal zijn om je klanten via het internet te vinden en te benaderen.

Online en offline

Een mix van zowel online als offline marketing is volgens ons op dit moment in veel gevallen de juiste insteek. Uiteraard is dit wel afhankelijk van wat voor soort bedrijf jij bent en in welke branche je actief bent. Ga voor jezelf eens na wat bij jou zou werken als jij de potentiële klant was en verdiep je hier eens in.

https://www.drukwerkdeal.nl/

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.