Inzicht in zorggegevens van cliënten dankzij Caren

22 februari 2021 08:03

Inzicht in zorggegevens van cliënten dankzij Caren

Het organiseren van zorg kan soms leen uitdaging zijn doordat er verschillende partijen betrokken zijn bij de zorg van een cliënt. Het digitale zorgnetwerk Caren biedt in deze gevallen een oplossing. Caren is een persoonlijke gezondheidsomgeving die zorggegevens inzichtelijk maakt voor cliënten en hun mantelzorgers. Deze omgeving biedt de mogelijkheid van informatie-uitwisseling tussen zorgprofessionals en familieleden van de cliënt. Daarnaast vergemakkelijkt het platform het plannen en overzichtelijk maken van zorgafspraken. Met behulp van Caren kan eenvoudig een zorgnetwerk worden opgebouwd voor de cliënten en de mensen die voor hen zorgen. Hiermee zorgt Caren ervoor dat cliënten en hun naasten zo lang mogelijk de regie kunnen houden over hun eigen gezondheid.

Caren neemt de regie terug in handen voor cliënten

Wat is Caren precies? Op dit moment wordt Caren voornamelijk gebruikt in de ouderenzorg. Doordat steeds meer ouderen thuis kunnen blijven wonen, groeit de behoefte aan mantelzorgers. Een gevolg hiervan is dat er meer behoefte is aan contact tussen cliënten, hun familieleden en de zorgmedewerkers. Ook binnen andere domeinen in de zorg waar mantelzorgers onmisbaar zijn - zoals de gehandicaptenzorg - wordt er steeds meer gebruik gemaakt van Caren.

Zorg moet van hoogste kwaliteit zijn bij Nedap

Binnen Caren staan de cliënt en diens belangen centraal: zorgprofessionals en mantelzorgers kunnen op een laagdrempelige manier met elkaar communiceren, en kunnen op deze manier gezamenlijk tot de beste zorg komen. Door het delen van informatie, variërend van boodschappenlijstjes, tot aan telefoonnummers voor in gevallen van nood, kan een netwerk tot stand worden gebracht waardoor in alle behoeften van de cliënt kan worden voorzien.

Ontdek alle oplossingen van Nedap Healthcare

Nedap heeft verschillende producten ontwikkeld die de samenwerking tussen mantelzorgers en zorgprofessionals vergemakkelijken, zoals Nedap Ons. Een van deze producten is de kalender. Hierin kunnen alle zorgmomenten en privéactiviteiten worden gepland. Deze gegevens zijn voor iedereen die deel uitmaakt van het netwerk van de cliënt inzichtelijk, waardoor de kans op het inplannen van een dubbele afspraak wordt verkleind. Zorginformatie van de cliënt kan via het Elektronische Cliënten Dossier eenvoudig worden gedeeld. Daarnaast kunnen alle zorgprofessionals en naasten met elkaar in contact komen met behulp van de berichtenfunctie. Mantelzorgers kunnen bijvoorbeeld notities maken, belangrijke contacten delen, boodschappenlijstjes samenstellen en berichten voor elkaar achterlaten. Op deze manier kunnen zij er met behulp van Caren voor zorgen dat de cliënt altijd wordt voorzien van de beste zorg. Meer weten? Kom in contact met Nedap Healthcare.

Contactgegevens:

Nedap Healthcare

Parallelweg 2

7141 DC Groenlo

Nederland

Tel. +31 (0)544 47 1500

healthcare@nedap.com

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.