Zo laat je jouw medewerkers reclame voor je bedrijf maken

24 augustus 2021 08:47

Zo laat je jouw medewerkers reclame voor je bedrijf maken

Als ondernemer wil je dat jouw bedrijf zo veel mogelijk onder de aandacht gebracht wordt, zodat je een groot publiek kunt bereiken. Daarom investeer je in online en offline marketing. Tegelijkertijd heb je met jouw medewerkers ook een team van ambassadeurs voor je bedrijf. Hoe kun je ervoor zorgen dat jouw medewerkers óók reclame maken voor het bedrijf?

Auto beletteren

Je kunt je medewerkers een auto van de zaak bieden onder de voorwaarden dat de auto beletterd wordt met reclame voor het bedrijf. Een auto beletteren is immers helemaal niet zo duur en zorgt voor rijdende reclame, en dus ook op plekken die je anders wellicht niet zou bereiken. De kans is klein dat je medewerkers bereid zullen zijn om geheel vrijwillig hun eigen auto te laten beletteren, maar je kunt ze daar natuurlijk wel een vergoeding voor bieden als je geen auto’s van de zaak kunt bieden.

Stickers met logo uitdelen

Je werk vormt een belangrijk onderdeel van je leven. Werknemers identificeren zich vaak ook met het bedrijf waarvoor ze werken en hebben er vaak ook enige trots bij. Wanneer je stickers met logo van je bedrijf zou laten maken en deze zou uitdelen aan je werknemers, dan is de kans zeker aanwezig dat ze bereid gaan zijn om deze links en rechts te gebruiken. Ook op die manier kan je bedrijf op verschillende plekken onder de aandacht gebracht worden op een relatief goedkope manier.

Sportartikelen bedrukken en uitdelen

Sponsor de sportieve activiteiten van je medewerkers door ze van handige sportieve relatiegeschenken te voorzien met daarop het logo van het bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan fijne sportshirts waarmee men kan gaan hardlopen of naar de sportschool kan gaan. Of laat ballen of frisbees bedrukken met je bedrijfslogo, zodat de kinderen van je medewerkers er in het openbaar mee kunnen spelen. Dit is een win-winsituatie voor beide partijen.

DB

Goed werkgeverschap leidt tot mond-tot-mondreclame

Wellicht een onverwacht punt in dit lijstje, maar los van het gebruiken van zichtbare reclame-uitingen zijn jouw medewerkers natuurlijk ook gewoon mensen met een sociaal leven. En in dat sociaal leven praten ze ook over hun werk. Het is slechte reclame voor het bedrijf als mensen zich op die momenten negatief uiten over het bedrijf omdat ze ontevreden zijn over jou als werkgever. Goed werkgeverschap leidt tot positieve verhalen en dus ook mond-tot-mondreclame via je eigen werknemers.

Er dus verschillende manieren waarop je je werknemers actief of passief uit vrije wil reclame kunt laten maken voor je bedrijf. Het laatste punt – goed werkgeverschap – is daarbij wel een belangrijke voorwaarde om die bereidheid te vinden.

terug

Reacties op dit artikel

Reactie plaatsen? Log in met uw account.

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.